dc.contributor.advisor | Kaba, Fethi | |
dc.contributor.author | Erişti, Suzan Duygu | |
dc.date.accessioned | 2016-04-04T16:23:23Z | |
dc.date.available | 2016-04-04T16:23:23Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3692 | |
dc.description | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 337611 | en_US |
dc.description.abstract | Grafik tasarım ilkelerine dayalı olarak geliştirilmiş etkileşimli eğitim CD'lerinin ilköğretimde temel sanat elemanlarının öğretiminde etkililiğini ortaya çıkarmanın amaçlandığı bu araştırma, tek grup öntest-sontest modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma evrenine 2004-2005 öğretim yılında Eskişehir Özel Çağdaş İlköğretim Okulu'nun üçüncü sınıfında öğrenim görmekte olan toplam 18 öğrenci seçilmiştir. Araştırmanın belirlenen amaca ulaşması için gerekli olan veriler, Temel Sanat Elemanları CD 'si, Temel Sanat Elemanları Başarı Testi ve Etkileşimli CD ile Öğrenmeye İlişkin Öğrenci Görüşleri Anketi ile toplanmıştır. Araştırmanın veri toplama aracının güvenirliğini belirlemek amacı ile yapılan Cronbach Alpha iç güvenirlik katsayısı hesaplamasında elde edilen değer .78 olarak bulunmuştur. Araştırmada uygulama aracı olarak, araştırmacı tarafından grafik tasarım ilkelerine dayalı olarak, temel sanat elemanları konusuna ilişkin etkileşimli çeşitli uygulamaları kapsayan ilköğretim öğrencilerine dönük bir "Temel Sanat Elemanları CD"si geliştirilmiştir. Etkileşimli eğitim CD'si; "Adobe Photoshop CS 8.0, Adobe Illustrator 10.0, Adobe Imege Ready CS 8.0; Macromedia Director MX, Macromedia Flash MX, I Movie, Gold Wave 5.10 ve All Sound Recorder 1.00" programları kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma için geliştirilmiş olan araçlar, araştırmanın çalışma evrenine seçilen Eskişehir Özel Çağdaş İlköğretim Okulu üçüncü sınıf öğrencilerine 6 Mayıs-17 Haziran 2005 tarihleri arasında uygulanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin veri toplama araçlarında yer alan sorulara verdikleri yanıtlar, kimi istatistiksel yöntemler kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın amacına yönelik ilk sorunun yanıtlanmasında ilişkili (eş)örneklem t testi (Paired Samples t-Test), Aritmetik ortalama (X), Standart sapma (S) değerleri, ikinci sorunun yanıtlanmasında korelasyon katsayısı değeri (Pearson Correlation) ve üçüncü sorunun yanıtlanmasında da frekans (t) ve yüzde (%) değerlerinden yararlanılmıştır. Araştırma verilerinin istatistiksel çözümlemelerinde "SPSS 10.0 for Windows" paket programı kullanılmıştır. Araştırmada yanıtı aranan sorular doğrultusunda, aşağıdaki temel sonuçlara ulaşılmıştır: Grafik tasarım ilkelerine dayalı olarak geliştirilmiş etkileşimli eğitim CD'lerinin ilköğretimde temel sanat elemanlarının öğretiminde kullanılmasının öğrenci başarısını artıran bir etmendir. Öğrencilerin son test ve öğrenmenin kalıcılığı testi puan ortalamaları arasındaki korelasyonunun yüksek olması, öğrenmenin yüksek düzeyde kalıcılık taşıdığını göstermektedir. Öğrenciler, etkileşimli eğitim CD'si ile öğrenme konusunda oldukça büyük ölçüde olumlu görüşlere sahiptirler. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sanat -- Öğretim (İlk) | en_US |
dc.subject | Bilgisayar destekli öğretim | en_US |
dc.subject | Öğretim sistemleri | en_US |
dc.title | Grafik tasarım ilkelerine dayalı olarak geliştirilmiş etkileşimli eğitim CD'lerinin ilköğretimde temel sanat elemanlarının öğretiminde etkililiği | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XV, 185 y. : resim +1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |