İlköğretim altıncı sınıfta görsel sanatlar eğitiminde işbirlikli öğrenme uygulaması
Özet
Bu araştırmanın amacı ilköğretim altıncı sınıfta işbirlikli öğrenme uygulamalarının nasıl gerçekleştiğini belirlemektir. Araştırma, üzerinde çalışılan durumun ayrıntılı bir biçimde betimlenmesi amaçlandığından, katılımcı gözleme dayalı betimsel durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın uygulaması, 2009-2010 öğretim yılı güz döneminde Eskişehir İli Günyüzü İlçesi Gümüşkonak İlköğretim Okulu'nda gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, altıncı sınıftaki altısı kız, yedisi erkek olmak üzere toplam 13 öğrenci ile Görsel Sanatlar öğretmeni katılmıştır. Araştırma verileri, 10 Ekim 2009–31 Aralık 2009 tarihleri arasında toplanmıştır. Araştırmada, işbirlikli öğrenme uygulaması Görsel Sanatlar dersinde 16 Aralık 2009–31 Aralık 2009 tarihleri arasında toplam 8 ders saatinde yapılmıştır. Araştırma verileri; “Öğrenci Kişisel Bilgi Formu”, “Katılımcı Gözlem”, “Video Kayıtları”, “Yarı Yapılandırılmış Görüşme”, “Araştırmacı Günlüğü” ve “Öğrenci Ürünleri” olmak üzere farklı veri toplama araçları ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma verileri betimsel analiz yoluyla çözümlenmiş, daha sonra, araştırma soruları temel alınarak bulgular tanımlanmış ve yorumlanmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3714
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [157]