Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİnce, Metin
dc.contributor.authorGürdal Pamuklu, Ayşe
dc.date.accessioned2016-11-03T10:11:34Z
dc.date.available2016-11-03T10:11:34Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3725
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 384705en_US
dc.description.abstractSanat ve bilimin yöntem ve teknik açıdan farklı olduğu düşünülse de disiplinler arası çalışmalarda bu iki disiplinin oldukça ortak yönü bulunmaktadır. Bu iki disiplin, zaman zaman birbirlerinin amacı, zaman zaman ise aracı konumuna gelmektedir. Sanat ve bilimin birleşim alanı olan botanik illüstrasyonu da sadece sanat olarak ele alınmamalı, tamamı ile bilimsel bilginin görsel aktarımı olarak incelenmelidir. Fakat sonuç olarak çıkan "görsel" (illüstrasyon) bilime katkı sağlayabileceği gibi, sanat eseri olma özelliğini de taşıyabilir. Botanik illüstrasyon çizim eğitimlerinin özellikle alan dersi öğrencileri açısından öğrenme gelişiminin sağlıklı yapılabilmesi adına önemli olduğu var sayılmaktadır. Bu sebeple araştırma gereği ortaya çıkmıştır. Bu araştırma 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında Bolu ilinde bulunan Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Biyoloji Bölümünde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcıları biyoloji bölümü 1. öğretim ve 2. öğretim, 1. , 2. , 3. ve 4. sınıfında öğrenim gören 198 öğrencidir. Biyoloji bölümlerinde öğrenim gören 198 öğrencinin botanik illüstrasyon alanındaki görüşleri alınmıştır. Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm giriş, ikinci bölüm alan yazını, üçüncü bölüm yöntem, dördüncü bölüm bulgular ve yorum, beşinci bölümde ise sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Araştırılmak istenen, biyoloji öğrencilerinin botanik illüstrasyon alanındaki görüşlerine, betimsel yöntem ile ulaşılmıştır. Öğrencilere altı bölümden oluşan anket uygulanmıştır. Botanik illüstrasyon alanındaki yaşadıkları sıkıntılar ve bu sıkıntıların nasıl giderildiği, botanik illüstrasyon eğitimi alıp almadıkları, alınmadı ise sebeplerini, bundan sonraki süreçlerde botanik illüstrasyon eğitimi almak isteyip istemediklerini içeren sorular yöneltilmiştir. Verilerin sayısal çözümlenmesinde frekans ve yüzde hesaplaması kullanılarak, bulgular nicel olarak sunulmuştur. Biyoloji öğrenimi gören öğrencilerin botanik illüstrasyon (çizim eğitimi) alanında eksik oldukları, öğrenim süreleri boyunca bu eğitimi almadıkları ve bu eğitime gerek duydukları sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİllüstrasyonen_US
dc.titleSanatsal & bilimsel illüstrasyonun lisans eğitimindeki yeri ve biyoloji bölümü öğrencilerinin botanik illüstrasyon alanındaki görüşleri (Abant İzzet Baysal Üniversitesi örneği)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIV, 80 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster