Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCoşkun, Necla
dc.contributor.authorCoşkun Onan, Berna
dc.date.accessioned2016-11-14T15:32:51Z
dc.date.available2016-11-14T15:32:51Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3730
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 353466en_US
dc.description.abstractPostmodernizmle birlikte toplumlar ve kültürler arasında oluşan geçişli yapı ve disiplinler arasındaki melezleşme, benzer bir disiplinlerarası düşünme biçimini geliştirebilecek ve yaşamın her alanında kullanabilecek bireyler yetiştirmeyi gerekli kılmaktadır. Çağdaş sanat dersiyle, birer öğretmen adayı olan ve toplumda sanatçı kimliğiyle bir birey olarak değer kazanacak olan öğrencilerin, düşünerek ve sorgulayarak yaşama yaklaşacakları disiplinlerarası eğitim süreçlerini deneyimlemeleri önem kazanmaktadır. Bu önem doğrultusunda, bu araştırmada çağdaş sanat öğretiminde disiplinlerarasılık durumunu, deneyimleyenlerin nasıl anlamlandırdığını açıklamak amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemleri benimsenerek ve fenomenoloji deseni ile yapılandırılmıştır. Çalışma grubunu; derse sürekliliği bilinen 13 öğrenci, dersin öğretim elemanı ve farklı bilgi alanlarından dört konuk öğretim elemanı oluşturmuştur. Olgunun daha açık ortaya konabilmesi amacıyla görüşmelere ek olarak, gözlem verileri ve dersle ilgili dokümanlar toplanmış böylece verilerde çeşitlilik sağlanmıştır. Elde edilen tüm veri seti, tematik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Uzmanlar tarafından periyodik incelemeleri yapılan analizler sonrasında "Ders Planı" ana kategorisi altında beş kategori ortaya çıkmıştır. Bunlar; "Amaçların Belirlenmesi", "İçeriğin Seçimi ve Düzenlenmesi", "Öğrenme-Öğretme Süreçleri", "Paydaşların Rollerinin Belirlenmesi" ve "Durum Değerlendirme"dir. Elde edilen sonuçlara göre, çağdaş sanat öğretiminde disiplinlerarasılığın; içerik temelli bir öğretim yaklaşımı şeklinde ortaya çıktığı söylenebilir. Buna göre bu öğretim yaklaşımı, en karakteristik özellikleriyle çağdaş sanat ders içeriğinin belirli parçalarının farklı uzmanlık alanlarından öğretim elemanlarıyla desteklendiği bir sürecin yönetimidir. Bu araştırmayla, çağdaş sanat dersinde disiplinlerarası bir öğretim programı yaklaşımı kullanmak isteyen uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik öneriler getirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanat -- Öğretimen_US
dc.titleÇağdaş sanat öğretiminde disiplinlerarasılık : fenomenoloji çalışmasıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXV, 302 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster