Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorBedir Erişti, Duygu
dc.contributor.authorÇığır, Ebru
dc.date.accessioned2017-03-17T09:49:57Z
dc.date.available2017-03-17T09:49:57Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3731
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 431643en_US
dc.description.abstractTeknolojik gelişmelere paralel olarak iletişim araç ve ortamlarının hızla geliştiği, çevremizde çok çeşitli, karmaşık ve sayısız imgenin yer aldığı bir dünyadan bahsetmek mümkündür. Bireyin bu dünyayı anlama, yargılama ve değiştirmesinde çevresindeki imgelerin ussal-duyumsal-kavramsal yapısını anlama gereksinimi bulunmaktadır. Bu gereksinim doğrultusunda, görsel kültüre vurgu yapılan bir sanat eğitimi anlayışı ile bireyin eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi ve sorgulayıcı tavır edinmesi önem kazanmaktadır. Bu kapsamda araştırmanın amacı, güzel sanatlar liselerinin öğretim programlarında yer alan atölye derslerinde sosyal ağ odaklı görsel kültür uygulamalarının nasıl geliştirilebileceğini ve yürütülebileceğini incelemektir. Eylem araştırması ile desenlenen bu araştırma, güzel sanatlar lisesinde 2015-2016 eğitim öğretim yılı birinci döneminin ilk 4 haftası desen dersi kapsamında, son 10 haftası ise İki Boyutlu Sanat Atölye dersi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri 8 Ekim 2015- 18 Ocak 2016 tarihleri arasında 14 haftalık bir sürede toplanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını sosyal ağ odaklı görsel kültür çalışmalarına katılan dokuz 11. sınıf öğrencisi ve bu çalışmalarının yürütücüsülarak araştırmacının kendisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı günlüğü, ders video kayıtları, öğrenci günlükleri, yarı-yapılandırılmış görüşmeler, dokümanlar ve sosyal ağlardan WhatsApp kullanılmıştır. Araştırmanın verileri içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiş ve NVivo Pro 11 programından yararlanılmıştır. Araştırmanın bulguları kapsamında "Görsel Kültür Algısı", "Görsel Kültür Uygulama Geliştirme Süreci", "Sosyal Ağ Kullanımı", "Görsel Kültür Kazanımları" ve "Görsel Kültür Uygulamalarına İlişkin Görüşler" olmak üzere beş ana temaya ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Görsel kültür, Sosyal ağ, Görsel sanatlar eğitimi, Eleştirel pedagojen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanat -- Öğretimen_US
dc.subjectGörsel sanatlaren_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.titleGörsel sanatlar öğretimine yönelik sosyal ağ odaklı görsel kültür uygulamalarının incelenmesien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXX, 411 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record