Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMerç, Ali
dc.date.accessioned2014-08-02T14:42:48Z
dc.date.available2014-08-02T14:42:48Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn13030876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/375
dc.description.abstractRecent literature on pre-serviceteachereducationemphasizestheimportanceofstudentteachinginteachereducation programs. For this reason, this study was designed to determine the self-reported problems of pre-service teachers' teaching and to find out whether there is any kind of change in the problems of student teachers throughout the practicum. Ninety-nine Turkish EFL teachers were chosen as the participants of the study who were told to write reflections on their each teaching experience. Data were analyzed by dividing the reflection reports into communication units. Each communication unit was named and labeled according to problems in student teachers' teaching experiences. Categories were also divided into three time periods considering the time of the communication units as stated by student teachers. The analysis of the data revealed five main categories as the sources of student teachers' problems. The analysis suggested that most of the problems of student teachers decrease in frequency whereas some of them increase towards the end of the practicum, or do not show any changes throughout the practicum. Consequently, the study stresses the need for modification in the teacher training curriculum and offers behavioral guidelines to student teachers, cooperating teachers, and university supervisors.en_US
dc.description.abstractHizmet öncesi öğretmen eğitimi üzerine yapılan çalışmalar öğretmen yetiştirme programlarında öğretmenlik uygulaması ve öğrenci-öğretmenlik deneyiminin önemini vurgulamaktadır. Bu bağlamda, bu çalışma öğrenci öğretmenlerin öğretmenlik uygulaması sürecinde yaşadıkları olumsuz noktaların kendi ifadeleriyle belirlenmesini ve bu noktaların uygulama sürecinde herhangi bir değişiklik gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Bu çalışmaya Anadolu Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Programında öğretmenlik uygulaması yapan 99 İngilizce öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama amacıyla katılımcılardan her bir öğretmenlik deneyimlerini yansıtan yansıtma raporu yazmaları istenmiştir.Elde edilen veriler iletişim birimlerine bölünmüş, her bir iletişim birimi problem noktalara göre isimlendirilmiş ve etiketlendirilmiştir. Bu yöntemle oluşturulan kategoriler aynı zamanda iletişim birimlerinin belirlenmezamanlarınagörezamanaralıklarınabölünmüştür.Verilerin analizi öğrenci-öğretmenlerin problemlerinin kaynağı olarak beş temel kategori ortaya koymuştur: öğrenci-öğretmen kaynaklı problemler, öğrenci kaynaklı problemler, rehber öğretmen kaynaklı problemler, eğitim ortamı/ sistem kaynaklı problemler ve rehber öğretim elemanı kaynaklı problemler. Yapılan karşılaştırmalar hizmet öncesi öğretmenlerin problemlerinin genel anlamda öğretmenlik uygulaması sürecinin sonunda azaldığını, buna karşılık bazı noktaların genel eğilimin aksine süreç içinde bir artış veya azalma göstermediği gibi bazılarının da genel eğilimin aksi yönde değişim gösterdiği saptanmıştır. Çalışma sonuçlarının hizmet öncesi öğretmen eğitimine nasıl yansıyabileceği, bu programlarda nasıl iyileştirmelere yer verilebileceği ya da değişikliklere gidilirken nelerin göz önünde bulundurulması gerektiği konuları irdelenmiş ve bulgular doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPre-Service Teacher Educationen_US
dc.subjectTeaching Practicumen_US
dc.subjectLanguage Teachingen_US
dc.subjectReflectionen_US
dc.subjectHizmet Öncesi Öğretmen Yetiştirmeen_US
dc.subjectÖğretmenlik Uygulamasıen_US
dc.subjectDil Öğretimien_US
dc.subjectYansıtmaen_US
dc.titleSelf-Reported Problems Of Pre-Service Efl Teachers Throughout Teaching Practicumen_US
dc.title.alternativeİngilizce Öğretmen Adaylarının Öğretmelik Uygulaması Boyunca Yaşadığı Sorunlaren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster