Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzen, Arzu
dc.contributor.authorÖzkan Yaşaran, Özlem
dc.date.accessioned2009-12-10T15:06:48Z
dc.date.available2009-12-10T15:06:48Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3865
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 207942en_US
dc.description.abstractBu arastırmanın amacı, normal gelisim gösteren ögrencilerin özel gereksinimli bireyleri sosyal kabullerini saglamada kaynastırmaya hazırlık etkinliklerinin etkisini belirlemektir. Arastırma, Eskisehir ilindeki iki ilkögretim okulunun 3., 4. ve 5. sınıf ögrencileri ile yürütülmüstür. Bu sınıflar içerisinden sosyal kabul düzeyi en düsük olan iki sınıf belirlenmistir. Arastırmanın deney grubuna seçilen sınıfta yer alan ögrencilerle kaynastırmaya hazırlık etkinlikleri yapılmıstır. Arastırma, normal gelisim gösteren ögrencilerin kaynastırmaya hazırlık etkinlikleri öncesi sosyal kabul düzeyleri ile kaynastırmaya hazırlık etkinlikleri sonrası sosyal kabul düzeylerinin belirlenmesine yönelik öntest-sontest kontrol gruplu deneysel bir modeldir. Arastırmada uygulanan kaynastırmaya hazırlık etkinlikleri 10 etkinlikten olusmaktadır. Arastırma verileri “Sosyal Kabul Ölçegi” ile toplanmıs, elde edilen veriler SPSS paket programı ile degerlendirilmistir. Arastırma sonucunda elde edilen bulgular, normal gelisim göster en ögrencilerle gerçeklestirilen kaynastırmaya hazırlık etkinliklerinin, özel gereksinimli bireylere yönelik sosyal kabulünü artırmada etkili oldugunu göstermistir. Arastırmadan elde edilen bulgular dogrultusunda ileri arastırmalara ve uygulamaya yönelik çesitli önerilerde bulunulmustur. Bu önerilerden en önemlisi; arastırmada kullanılan kaynastırmaya hazırlık etkinliklerinin sınıf ögretmenleri tarafından kaynastırma uygulamaları öncesi kullanılması yönündedir. Ayrıca, farklı sosyal kabul programlarının gelistirilmesi, özel gereksinimli bireylere yönelik tutum degisikliklerinin kalıcılıgının izlenmesi diger öneriler arasında yer almaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKaynaştırma (Eğitim)en_US
dc.subjectÖzel eğitimen_US
dc.titleNormal gelişim gösteren öğrencilerin özel gereksinimli bireylerin sosyal kabullerini sağlamada kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerinin etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 92 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster