Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCavkaytar, Atilla
dc.contributor.authorBalta, Melahat
dc.date.accessioned2011-10-12T11:44:07Z
dc.date.available2011-10-12T11:44:07Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3872
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 239801en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Almanya’daki zihinsel yetersizliği olan çocuğa sahip Türk aileleri için bilgilendirici aile eğitimi uygulamasının etkililiğini belirlemektir. Araştırma 2008-2009 öğretim yılında, Kuzey Ren-Vestfalya Eyaleti Köln şehrinde 21 Türk aile ile gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma yarı deneysel bir modeldir. Araştırmada, Almanya Köln şehrinde zihinsel yetersizliği olan çocuğa sahip Türk ailelerinin gereksinimlerini belirlemek amacıyla, uygulama öncesi ve sonrası Eckert (2007) tarafından uyarlanan “Fragebogen zur Bedürfnislage von Eltern Behinderter Kinder (FBEBK)” anketinin Türkçe çevirisi “BAET Gereksinim Belirleme Anketi” kullanılmıştır. Ailelerin gereksinimleri doğrultusunda Türkçe olarak “Bilgilendirici Aile Eğitimi Toplantıları (BAET)” hazırlanmıştır. Ailelerin, zihinsel yetersizlik ve Almanya’daki hizmetler hakkındaki program öncesi bilgi düzeyleriyle, program sonrası bilgi düzeylerinin belirlenmesine yönelik “BAET Bilgi Testi” kullanılmıştır. Aile eğitimi programındaki öğretim süreçleri, katılan her aileye verilmiş olan Bilgilendirici El Kitabıdır. Araştırma verileri “BAET Gereksinim Belirleme Anketi” ve “BAET Bilgi Testi” öntest-sontest uygulamaları düzenlenerek toplanmış, elde edilen veriler istatistiksel çözümlemeye tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçları, Almanya’daki zihinsel yetersizliği olan çocuğa sahip Türk aileleri için bilgilendirici aile eğitimi uygulamasının, ailelerin BAET öncesi gereksinimleri ve bilgi düzeyleriyle, BAET sonrası gereksinimleri ve bilgi düzeyleri arasında anlamlı bir fark olduğu göstermektedir. Bu sonuçlar, “Almanya’daki Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuğa Sahip Türk Aileleri İçin Bilgilendirici Aile Eğitimi Uygulaması”nın, ailelerin gereksinimleri ve bilgi düzeylerinde etkili olduğu biçiminde yorumlanabilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel eğitim -- Anababa katılımıen_US
dc.subjectZihinsel özürlü çocuklar -- Eğitimen_US
dc.titleAlmanya'daki zihinsel yetersizliği olan çocuğa sahip Türk ailelerin gereksinimleri doğrultusunda hazırlanan aile eğitimi uygulamasının etkililiğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 159 s. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster