Yabancı dil öğretiminde bilgisayar destekli öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi
Özet
Bu araştırma, yabancı dilde dilbilgisi öğretiminde önceden öğrenilmiş olan dilbilgisi yapılarının pekiştirilmesinde bilgisayar destekli yabancı dil öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma 1999-2000 öğretim yılının ikinci döneminde Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı Hazırlık A ve Hazırlık B sınıflarındaki 15 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Uygulamada araştırmacı tarafından hazırlanan bilgisayar ders yazılımı ve ders kitabından yararlanılmıştır. Uygulamanın yapıldığı dilbilgisi konuları olan edatlar (Präpositionen) Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar Laboratuvarında bilgisayar ders yazılımıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin elde edilmesinde Almanca dilbilgisi konuları içinde yer alan edatlar (Präpositionen) ilişkin olarak araştırmacının kendisinin hazırladığı ve güvenirliğini saptadığı bir ölçme aracından yararlanılmıştır. Öğrenimi yapılan dilbilgisi konusuna yönelik davranışları yoklayan bu ölçme aracı deney gruplarına uygulama başlamadan önce öntest olarak, uygulamadan sonra ise sontest olarak verilmiştir. Aynı ölçme aracı sontest uygulamasından 15 gün sonra, öğrenmedeki kalıcılığı sınamak amacıyla deney grubuna bir kez daha uygulanmıştır. Denencelerin sınanmasında "t" testi kullanılmış ve anlamlılık düzeyi olarak 0.05 alınmıştır. Yapılan çözümlemelerde şu sonuca varılmıştır. 1- Bilgisayar destekli öğretim uygulamasının öğrencilerin başarısına katkısı vardır. 2- Bilgisayar destekli öğretimden sonra, öğrencilerin öğrendiklerinin kalıcı olduğu gözlenmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4014Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]