dc.contributor.advisor | Durmuşoğlu Köse, Gül | |
dc.contributor.author | Emener, Ömür | |
dc.date.accessioned | 2017-05-30T10:38:05Z | |
dc.date.available | 2017-05-30T10:38:05Z | |
dc.date.issued | 1989 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4049 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 863 | en_US |
dc.description.abstract | Beş ana bölümden oluşan bu çalışma, özel (mesleki) amaçlar için okunan metinlerde kullanılan yöntemlerden ikisini, 'Yapısal yöntem' ile 'Etkileşim sel yöntem'i karşılaştırmaktır. Çalışmanın uygulama bölümü iki gruba iki yönteminde uygulanmasını içermektedir. Bu uygulama, grupların metotlar karşısındaki başarılarını ölçen testlerin verilmesi ile birlikte 2 haftalık sürede gerçekleşmiştir. Giriş bölümü olan ilk bölümde, okumanın değişik amaçlar için gerçekleştirildiğine değinildikten sonra bu çalışmanın amacı olan mesleki amaçlar için okunan İngilizce metinlerin yabancı dil öğretimindeki yeri ve hedeflerinden kısaca bahsedilmektedir. Bunu, okuma derslerinde de kullanılan yaklaşımların kısa özetleri takip eder. Daha sonra çalışmanın amacından söz edil mektedir. İkinci bölümde, yabancı dil öğretimindeki yöntemler, okuma yetkisine verdikleri önem özellikle vurgulanarak özetlenmiştir. Bunu yabancı dil öğretiminde mesleki amaca yönelik okumanın hedefleri ve bu hedeflere ulaşmada kullanılan başlıca aşamaların ele alınması takip eder. Daha sonra, öğrencilerin yöntem karşısındaki başarılarını ölçmeyi amaçlayan öğretmen yapımı testlerden dolayı yabancı dil test türleri testlerin temel kriterleri ve bu çalışmada yer alan okuma-kavrama test çeşitleri verilmektedir. Üçüncü bölümde, yapılan araştırmanın düzeni, araştırmanın uygulandığı öğrencilerin seçimi, ele alınan yöntemlerin çalışmada vurgulanılan sınıfiçi teknikler ve uygulanılan testlerin düzeni anlatılmaktadır. Toplanan verilerin istatiksel analizi ve yorumları dördüncü bölümde verilmektedir. Beşinci bölümde, istatiksel sonuçlar tartışılmakta ve okuma yöntemleri üzerinde sonuca varılmaktadır. Bu çalışma, karşılaştırılan yöntemlerden 'Etkileşimsel yöntem'in okumanın mesleki amaçlar gerçekleştirildiğinde diğer yöntemden daha etkin olduğunu göstermektedir. Son olarak da, varılan sonuç ile ileride yapılabilecek çalışma önerileri verilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okuma kavrayışı | en_US |
dc.subject | İngiliz dili | en_US |
dc.subject | Yükseköğretim | en_US |
dc.title | Teaching reading in ESP context : a comparison of structural method and interactive method | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIV, 170 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |