dc.contributor.advisor | Balpınar, Zülal | |
dc.contributor.author | Kaplan, Meral | |
dc.date.accessioned | 2014-05-26T17:48:21Z | |
dc.date.available | 2014-05-26T17:48:21Z | |
dc.date.issued | 1989 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4051 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 8714 | en_US |
dc.description.abstract | Present Perfect Tense Türkçe'de karşılığı olmadığı için Türk öğrencilerin İngilizce öğrenirken ençok zorlukla karşılaştığı bir yapıdır. Güçlükle karşılaşmalarının enönemli bir nedeni Türkçe'de bu yapıyı karşılayacak tek bir zamanın bulunmayışıdır. Araştırmada, Türk öğrencilerin bu tensi kullanarak tümce yaptıkları zaman nerelerde zorlandıkları bulunmaya çalışılmıştır. Zorlandıkları yerler araştırılırken, karşılaştırmalı analiz ve hata analizi teknikleri kullanılmıştır. Verilen test Türkçe'den İngilizce'ye ve İngilizce'den Türkçe'ye otuz çeviri sorusunu kapsamaktadır. Araştırmadaki amaç, karşılaştırılan zorlukları bulup çıkarmak küçük de olsa sorunlara çözüm getirmektir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Zaman | en_US |
dc.subject | İngiliz dili | en_US |
dc.title | The use of the present perfect tense by Turkish students | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | IX, 65, VII y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |