dc.contributor.advisor | Balpınar, Zülal | |
dc.contributor.author | Şekeroğlu, Nazlı | |
dc.date.accessioned | 2014-05-26T17:48:32Z | |
dc.date.available | 2014-05-26T17:48:32Z | |
dc.date.issued | 1989 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4053 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 8810 | en_US |
dc.description.abstract | Bu tezin genel amacı; Türkçe ve İngilizce'de kipleri (kipli yapıları) anlatmada kullanılan gramatik yapıları karşılaştırmak ve aralarındaki ortak anlatım biçimlerini bulmaktır. Ayrıca İngilizce'de ki kipli yapıların Türk öğrenciler tarafından hangi sırayı izleyerek kullanıldığı ve bu kullanım sı rasının bu yapıların kullanım sıklıklarıyla (frekans) ilgili olup olmadığı araştırılmıştır. I. bölümde tezin amacı, problem ve sınsırlılıklar verilmiştir. II. bölümde İngilizce'de kullanılan kip anlatan yapılar anlamsal (semantic) açıdan ele alınmıştır. III. bölümde Türkçe'de İngilizce'de ki kip anlatan yapıları anlatmada kullanılan gramatik yapılar ele alınmıştır. Kullanılan bu gramatik yapılar arasındaki kullanım ortaklığı da bu bölümde vurgulanmış. Ortaklığın Türkçe ile İngilizce arasındaki gramatik, İngilizce'de ise anlam sal olduğu ayrıca belirtilmiştir. IV. bölümde sorulan sorulara cevap bulmak için yapılan testler, istatistikler, deneklerin seçimi, testlerin yapılışı ve değerlendirilmesi açıklanmıştır. V. bölümde testler sonucunda elde edilen veriler tablolar yardımıyla belirtilmiştir. VI. bölümde sonuçlar tartışılmış, sorulan sorulara cevap bulunup bulunmadığı incelenmiş ve bu konuda yapılacak araştırmalar için öneriler getirilmiştir. ler getirilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz dili | en_US |
dc.subject | Dilbilgisi | en_US |
dc.title | The use of English modal auxiliaries by Turkish EFL students | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | IV, 92 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |