dc.contributor.advisor | Selen, Nevin | |
dc.contributor.author | Öztürk, Kadriye | |
dc.date.accessioned | 2014-05-15T14:18:13Z | |
dc.date.available | 2014-05-15T14:18:13Z | |
dc.date.issued | 1989 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4055 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 8862 | en_US |
dc.description.abstract | Thomas Mann'ın 'Buddenbrooks've Reşat Nuri Güntekin'in 'Yaprak Dökümü' romanlarına yönelik bu inceleme bu romanların 'aile romanı' olmasından yola çıkılarak, romanlardaki ailelerin çöküş nedenleri, bu çöküşte kadınların eğitiminin rölü, kadın imajı, değer yargıları üzerinde durulmaya çalışıldı. Adı geçen konulardaki benzerlikler ve farklılıklar üzerinde durularak roman lar karşılaştırıldı. Bu karşılaştırmadan, kadınların eğitiminde benzerlikler olduğu ortaya çıkarıldı, her iki romanda da kadınların eğitimi daha çok evlilik hazırlığı na yönelik bir eğitim niteliğinde, bunun yanısıra kadınların iyi birer ev kadını olmaları gerektiği, ev işleri dışında, mesala ticaret hayatı gibi, işlerle uğraşmamaları gerektiği konusunda ortak yanlar olduğu tespit edildi. Bir ayrıcalık olarak da Buddenbrooks romanında din eğitiminin önemli bir yer tuttuğunu görüyoruz. Aile yapısı bakımından her iki ailenin de 'ataerkil' aile olduğu, fakat Buddenbrooks'daki aile bir büyük aile iken Yaprak Dökümünde'ki ailenin çekirdek aile olduğu sonucuna varıldı. Her iki ailenin çöküşü açısından da benzerlikler ve farklılıklar olduğu tespit edildi. Buddenbrooks romanındaki aile ekonomik ve sosyal bir çökü şe uğrarken, Yaprak Dökümü'ndeki aile ahlak ve değer yargılarının değerini yitirmesiyle çöküyor. Kadın imajı bakımından da benzerlikler olduğu görüldü. Her iki romanda da kadın figürlerinden istenen şey, iyi bir eş ve anne olmaları, fakat her iki romanda da kadınların aile hayatı açısından negatif bir izlenim bıraktıkları görülüyor. Her iki romanda da iki tip kadın figürüne rastlıyoruz, birinciler güzel ve evli olan kadınlar, bunlar kendilerini bilgi yönüyle ya da diğer yönlerden yetiştirmeye çalışmıyorlar, daha çok evlenmeye yöneliyor lar veya yöneltilmek isteniyorlar; ikinci tipler görünüşü pek güzel olmayan tipler, fakat daha zeki ve bilgili olarak kendilerini gösteriyorlar, bunlar çok bilip az konuşuyorlar ve olaylara pek karışmıyorlar; bu incelememizde yine bu iki tip kadın figürünün ailelerinin çöküşünde oynadıkları rol üzerinde duruluyor. Romanlarda anlatım yapısı bakımandan da benzerlikler ve farklılıklar tespit edildi; Yaprak Dökümü romanında 'geriye dönüş'ler (Rückwendung) Buddenbrooks romanına kıyasla daha fazla olmakla | en_US |
dc.language.iso | deu | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mann, Thomas, 1875-1955 | en_US |
dc.subject | Güntekin, Reşat Nuri, 1889-1956 | en_US |
dc.subject | Güntekin, Reşat Nuri, 1889-1956. Yaprak dökümü | en_US |
dc.title | Frauenbild und erziehung eine vergleichende arbeit zu Thomas Mann 'Buddenbroks' und Reşat Nuri Güntekin 'Yaprak dökümü' | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VIII, 133 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |