Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBalpınar, Zülal
dc.contributor.authorSonal, Emine
dc.date.accessioned2014-07-01T16:39:20Z
dc.date.available2014-07-01T16:39:20Z
dc.date.issued1990
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4058
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 11908en_US
dc.description.abstractYedi bölümden oluşan bu tez, Gramerciler tarafından İngilizceyi yabancı dil olarak öğrencilerce problemli bir konu olarak kabul edilen İngilizce'deki Ortaçların (participle) söz dizimini (sentaks) inceler. Bu tezin amacına ulaşmak için Fırat Üniversitesi YÖK ÖGEDİL yaz kurslarına katılan öğrencilere bazı testler uygulanmış ve test sonuçları incelenip tatışılmıştır. Birinci Bölümde, İngilizce'deki Ortaçların (participle) dilbilgisel tanımı ve sınıflandırılması üzerinde durulmaktadır. Ayrıca İngilizce ve Türkçe'deki ilgi tümceleri (relativizasyon) arasındaki farklara da değinilmektedir. Bölümün sonunda ise bu tezin amacı yer alır. İkinci bölümde, İngilizce'deki Ortaçlar (participle) ve ilgi adılı(relative pronoun)türlerinden söz edilmektedir. Bunu daha sonra İngilizce'deki Ortaçların (participle) işlevleri izlemektedir. Üçüncü Bölümde, Türkçe'deki Ortaçlar ve yapıları bahsedilmektedir. Bunuda aynı şekilde Türkçe'de kullanılan ortaçların işlevleri izler. Dördüncü Bölümde, İngilizce ve Türkçe'deki Ortaçların benzerlik ve fark lılık yönünden karşılştırılmaktadır. Bunu, Türk dilbilimcileri tarafından yapılan Ortaçların cümle yapılarının kıyaslanması ile çalışmaları yer alır. Beşinci Bölüm, tezin araştırma biçimi, öğrencilerin seçimi, verilerin toplanması, verilen testlerin neden seçildiği, yöntem varsayımıları ve sınırlamaları kapsayan bir bölümdür. Altıncı bölümde öğrencilere verilen test sonuçlarından elde edilen verilerin istatistiksel hesaplamaları yapılıp sonuçlar incelenmektedir. Yedinci bölümde, istatistiksel yorumlar tatışılmaktadır. Bu tezin sonunda bulunan önemli sonuçlar şöyle sıralanabilir: a) İngilizce'deki Ortaçların (participle) kullanımı incelenen metinlerdeki sıklık sıralanması ile bağlantılıdır. b) İngilizce'deki Ortaçların doğru olarak kullanımı her üç grupta (ileri-orta-başlangıç üstü) önemli bir farklılık göstermiştir. c) İngilizce öğrenen öğrenciler için Ortaçlar boşluk tamamlama testinde iki cümleyi birleştirme testine göre daha başarılı durumdadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dilien_US
dc.subjectİngiliz dili -- Ortaçlaren_US
dc.titleThe use of English relative clauses by Turkish EFL studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 133 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster