Parental attitudes towards foreign language learning and their reflections on student succes in EFL
Özet
Bu araştırmanın temel amacı, anne ve babaların yabancı dile ilişkin tutum ve davranışlarının neler olduğunu ve bu tutumlarını çocuklarının yabancı dil eğitimine nasıl yansıttıklarını incelemektir. Ebeveynlerin tutum ve davranış farklılıkları, yabancı dile ilişkin tavırlarının çocukların yabancı dil dersindeki başarısını etkileyip etkilemediği sorusu bu çalışmanın araştırma basamaklarını oluşturmaktadır. Birinci bölümde; araştırmanın oluşturuluş nedenine ve faydalanılan görüşlere yer verilmiştir. İkinci bölümde; konu ile ilgili görüşler genişletilmiştir. Üçüncü bölümde; araştırmanın yöntemi, örneklem grubunun seçilmesi, anketin hazırlanışı, sonuçların değerlendirilmesi ve araştırma ile ilgili varsayımlar yer almıştır. Dördüncü bölümde; sonuçlar, anne ve babaların yabancı dile ilişkin tutumlarındaki farklılaşma, eğitim düzeylerine göre yabancı dile karşı tavırları, bu tavır ve tutumlarının öğrenci başarısı üzerindeki etkisi basamaklarında incelenmiştir. Beşinci bölümde; tartışma ve ilgili olarak amaçlar bölümünde belirlenen yedi kategorideki amaçların sonuçlarının özeti, ilerideki çalışmalara ışık tutabilecek önerilere yer verilmiştir. Kullanılan kaynaklar ve ekler de son bölümde yer almıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4061
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]