Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKonrot, Ahmet
dc.contributor.authorYalçınkaya, Deniz
dc.date.accessioned2014-06-12T17:23:55Z
dc.date.available2014-06-12T17:23:55Z
dc.date.issued1991
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4064
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 12208en_US
dc.description.abstractYabancı dil derslerinde öğretmene dayalı geleneksel yabancı dil öğretim metotlarıyla yetiştirilen ve üniversiteye gelen öğrencilerin okuma çalışmaları sırasında, okumanın anlamlı olabilmesi için gereken ve John Langan tarafından belirlenen belli başlı beş okuma becerisini kullanıp kulanamadıklarını bu çalışmada araştırılan en belirgin amaçtır. Bu okumayı anlama becerileri, parçanın muhteviyatının anlaşılmasını yani yazarın parçayı yazmaktaki amacı, parçanın konusu, bu parçadan çıkan sonucu anlamayı amaçlayan becerilerdir ve bu okuma becerileri başlık, anafikir, yardımcı fikir, sonuç ve kelime olarak belirlenmiştir. İlk hedef öğrencilerin bu becerileri ne kadar bildiklerini saptamak olmuştur. İkinci hedef öğrencilerin bu becerileri kulanmaktaki zorluklarının anadillerinde de olup olmadığını araştırmaktır. Üçüncü bir amaç ise bu becerilerin öğrencilere nasıl-teorik mi, pratik mi- öğretebileceğini araştırmak olmuştur. Bu amaçları gerçekleştirmek için aynı seviyede olduğu saptanan Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kız Sanat Eğitim Y. Okl. El Sanatları bölümü öğrencisi 40 öğrenci hiçbir çalışma yapılmadan ön teste tabi tutulmuş ve bu testte öğrencilere seviyelerine uygun 5 İngilizce, 5 Türkçe parçada yukarıda sayılan başlık, anafikir, sonuç ve kelime algılanmasını içeren okuma berilerini saptamaları istenmiştir. Daha sonra teorik olarak beceriler hakkında bilgi verilmiş ve bunun rolünü saptamak için bir son test uygulanmıştır. Bu testte de 5 Türkçe, 5 İngilizce parça kullanılmıştır. Bundan sonra pratik olarak uygulanacak okuma becerileri öğretilmiştir. Yapılan ikinci so testte yine 5 İngilizce, 5 Türkçe parça kullanılmıştır. Elde edilen bulgular istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlar öğrencilerin beceriler konusunda fazla bilgili olmadıkları ve sonuçta bunların pratik olarak öğretilmesinin faydalı olduğudur. Okuma becerilerinin kullanılamaması olayı anadilde de mevcuttur ve okuma-anlamadaki başarısızlığın hedefleri arasındadır. Buna göre sonuç olarak söylenebilir ki pratik olarak okuma becerilerinin öğretilmesi, okuma çalışmalarında öğrencilere yardımcı olacak bir yararlı yoldur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÜniversite ve yüksekokul öğrencilerien_US
dc.subjectOkuma kavrayışıen_US
dc.subjectDil ve diller -- Öğretimen_US
dc.titleThe teaching of certain reading skills through theoretical and practical instructions in EFL classesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIV, 217 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster