dc.contributor.advisor | Konrot, Ahmet | |
dc.contributor.author | Arslan, Gürbüz | |
dc.date.accessioned | 2014-07-01T07:35:02Z | |
dc.date.available | 2014-07-01T07:35:02Z | |
dc.date.issued | 1991 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4065 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 12211 | en_US |
dc.description.abstract | Anadolu Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi'nde temel İngilizce I. ve II. sınıflarda öğretilmeye çalışılmaktadır. Dört dönemden oluşan öğretimde okutulan ders kitapları yurt dışında hazırlanmış kitaplardır. Fakültesmize gelen öğrenciler farklı çevreden ve farklı okullardan gelmeleri nedeniyle farklı yabancı dil seviyesine sahiptirler. Yurt dışında hazırlanan bu kitaplarda verilen örneklerde farklı kültürden ötürü öğrencilere yabancı gelmektedir. Dolayısıyla, verilmek istenilen bilgi ve kalıcı olması istenilen örnekler amaca uygun düşmemektedir. Bu nedenle, bu tezde bu farklılığı asgariye indirgemek için öğrencilerin edinmekte oldukları kendi meslekleriyle ilgili ek materyaller ile dersler desteklendiğinde başarının artabileceği ve bu materyallerde kullanılan örnek cümlelerin daha kalıcı olabileceği savunulmuştur. Hazırlanan bu yüksek lisans tezi, sadece Kimya Mühendisliği Bölümü II. sınıfta okutulan kitabın belirlenen bir ünitesinde uygulanmış ve sınıfa götürülen materyaller sadece belirlenen o ünitenin konularını kapsayan örneklerle desteklenmiştir. (EXCHANGES-Part B, Unit: 8) I. Bölümde; giriş, yukarıda belirtilen problem, ek materyallerin uygulanmasındaki amaç açıklanmıştır. Öğrencilere, özellikle okuma ve yazma becerileri yanında kelime birikiminin sağlanması ve öğrenilen kurallar içinde kullanmaları başarısını kazandırmak amaçlanmıştır. II. Bölümde; çalışılacak skiller ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. III. Bölümde; belirlenen amaca hizmet edecek çalışmaların iki ayrı gruptaki uygulamaları, bu gruplarda takip edilen yöntem ve öğretimi yapılan ünite sonundaki aktiviteler ile dışarıdan getirilen destekleyici aktiviteler tanıtılmıştır. IV. Bölümde; yapılan bu çalışmalar neticesinde farklılığın olup olmadığını saptayan testler ve bu testlerin analizi yapılmıştır. V. Bölümde ise, tüm bu çalışmanın bir özeti ve görülen aksaklıklar ile öneriler belirtilmeye çalışılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz dili | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Okuma kitapları | en_US |
dc.title | The effect of additional esp material in general English courses at the university level : a study at Anadolu University Engineering Faculty | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | V, 62 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |