L'enseignement de la litterature dans la classe de Français langue etrangere
Özet
Bu çalışmada edebiyat yaklaşım tarzları ve yabancı dil sınıfında edebiyata bakış açısı inceleniyor. Birinci Bölüm'de, günümüzdeki edebiyat anlayışının daha iyi kavranabilmesi için eleştiri tarihine kısaca göz attık. Edebiyatı kutsallaştıran veya yok sayan tavırlara değindik. Geleneksel edebiyat anlayışını eleştirdik. İkinci Bölüm'de, yaptığımız anketin verilerini inceledik. Yabancı dil fransızca sınıfında edebiyat öğretiminin durumunu saptamaya çalıştık. Üçüncü Bölüm'de, edebiyatın bir dil olgusu olduğunu vurgulayarak edebi iletişim ve okumanın işlevi üzerinde durduk. Dördüncü Bölüm'de, ''nasıl okumalı?'' sorusuna cevap aradık ve sağlıklı bir metin analizi için hareket noktalarını belirlemeye çalıştık.Yabancı dil sınıfı edebiyat öğretiminde göstergebilimin katkılarına değinip bununla ilgili iki örnek okuma uygulaması sunduk. Sonuç olarak, metne kutsal bir saygıyla ve dışarıdan değil içeriden, yani dilbilimsel yapıdan hareketle yaklaşılmasını; Edebiyat Tarihi ve Metin Okuma derslerinde göstergebilimin getirdiği yeniliklerden faydalanılmasını; öğrencilerde okuma zevkini geliştirmenin yollarının aranmasını; ve nihayet bu derslerin bir ''üretim'' haline dönüştürülmesini önerdik.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4066
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]