dc.contributor.advisor | Gültekin, Ali | |
dc.contributor.author | Köker, Ayşe Dudu | |
dc.date.accessioned | 2010-06-10T21:22:36Z | |
dc.date.available | 2010-06-10T21:22:36Z | |
dc.date.issued | 1996 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4072 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 110932 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Avusturyalı Çoçuk ve Gençlik Edebiyatı yazarı Christine Nöstlinger'in eserlerinde sosyal karakterleri incelemek amacıyla yazarın-yetmişli yıllardan başlayarak günümüze değin-her bir yazarlık devresi içerisinden birer eseri örnek alınmıştır. Bu bağlamda yazarın Wir pfeifen auf den Gurkenkönig (1972), Hugo, das Kind in den besten Jahren (1983), Nagie einen Pudding an die Wand (1990) isimli eserleri incelenmiştir. Wir peifen auf den Gurkenkönig eserinde yazar fantastik bir figür kullanarak aile içi sorunları ve öğretmen öğrenci ilişkilerini ele almaktadır. Hugo, das Kind in den besten Jahren eserinde tamamen fantastik figürleri işleyen yazar, toplumda bazı kesimlerin uğradığı haksızlıkları eleştirel bir tavırla ortaya koymaktadır. Nöstlinger, Nagle einen Pudding an die Wand isimli eserinde çevre kirliliği gibi genel toplumsal bir soruna değinmektedir. Bu araştırmada yazarın ele aldığı konular, kullandığı dil ve anlatım özellikleri ile belli çizgilerini koruduğu, toplumsal gerçekleri aynen yansıttığı, genel geçerli evrensel sorunları ele aldığı sonucuna varılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | deu | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çocuk edebiyatı -- Avusturya | en_US |
dc.title | Sozialcharaktere bei Christine Nöstlinger am Beispiel der Werke : ''Wir pfelfen auf den Gurkenkönig'', ''Hugo das Kind in den besten Jahren'' ''Nagle einen Pudding and die Wand'' | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VII, 137, IV y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |