dc.contributor.advisor | Balpınar, Zülal | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Vedat | |
dc.date.accessioned | 2010-06-10T21:21:34Z | |
dc.date.available | 2010-06-10T21:21:34Z | |
dc.date.issued | 1996 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4075 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 118343 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırma, 1994-1995 öğretim döneminde Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi'nin İngilizce hazırlık programında okuyan öğrencilerin hangi dil öğrenmestratejilerini ne sıklıkta kullandıklarını ortaya çıkarmak ve dil düzeyi ile cinsiyetin öğrenme stratejilerinin kullanımına olan etkilerini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmaya 121 öğrenci katılmış, ancak bu öğrencilerin 104 tanesinden toplanan veriler araştırmada kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilere bir dil öğrenme stratejileri anketi ile bir seviye tespit sınavı verilmiştir. Araştırma sonucunda; 1) öğrencilerin genel olarak dil öğrenme stratejilerini orta sıklıkla kullandıkları, 2) telafi stratejileri ile üst-zihinsel stratejilerin oldukça sık kullanıldıkları ve bunları sırası ile; sosyal stratejiler, zihinsel stratejiler, duygusal stratejiler, ve bellek stratejilerinin takip ettiği, 3) dil düzeyi yüksek olan öğrencilerin zihinsel stratejileri düzeyleri düşük olan öğrencilere göre daha sık kullandıkları, ve 4) kız öğrencilerin sosyal stratejileri erkek öğrencilerden daha sık kullandıkları görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Öğretim -- Yabancılar | en_US |
dc.title | Language learning strategies of Turkish EFL students and the effects of proficiency level and gender on strategy use | en_US |
dc.title.alternative | İngilizce öğrenen Türk öğrencilerinin kullandıkları dil öğrenme stratejileri ve dil düzeyi ile cinsiyetin kullanımına olan etkileri. | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | IX, 96 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |