Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKeçik, İlknur
dc.contributor.authorAğırman, Sabri
dc.date.accessioned2014-07-01T16:01:04Z
dc.date.available2014-07-01T16:01:04Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4076
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 118363en_US
dc.description.abstractBu çalışma, İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin, İngiliz Dili Grameri'nde sıklıkla rastlanan belirli dilbilgisi kurallarını işlevsel olarak kullanabilme sorununa çözüm önerileri getirmeye yönelik bir uygulamadır. Bu amaçla seçilen dilbilgisi kuralı edilgen yapılarda eylemin kimin tarafından yapıldığını belirten 'by phrase' tamlayıcısının kullanımıdır. Çünkü, Türk öğrenciler by tamlayıcıyı gereğinden fazla kullanma eğiliminde olup her türlü edilgen yapıda 'by phrase' tamlayıcısını kullanma yoluna gitmektedirler. Bu da, mekanik dilbilgisi kuralı ötesinde işlevsel bir sorun olarak ortaya çıkmaktadır. Bu çalışma, deneysel bir çalışma olup Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı hazırlık sınıflarında eğitim gören toplam 57 öğrenci uygulamaya katılmıştır. Bu öğrencilerden 29'u Kontrol Grubu'nda, diğer 28'i ise Deney Grubu'nda yer almıştır. Her iki gruba da 4 haftalık bir eğitim verilmiş ve haftada 5 saat olmak üzere toplam 20 saatlik uygulama gerçekleştirilmiştir. Seçilen dilbilgisi kuralında uygulama öncesi ve uygulama sonrası öğrenci başarı durumu aynı testin kullanıldığı ön-test ve son-test ile olarak ölçülmüştür. Deney Grubu öğrencileri İletişimsel Yaklaşım çerçevesinde uygulamaya tabi tutulmuşlardır. Deney Grubu'nda dilbilgisi kurallarına değinilmeden iletişime yönelik gramer aktiviteleri ve alıştırmalar (Unfocused Communication Tasks) kullanılmıştır. Öğrencilere edilgen yapılarda 'by phrase' tamlayıcısının kullanımından hiç söz edilmemiştir. Kontrol Grubu öğrencilerine ise İletişimsel Yaklaşım çerçevesinde, dilbilgisi kurallarının öncelikli olarak vurgulandığı sınıf içi gramer aktiviteleri ve alıştırmaları (Focused Communication Tasks) verilmiştir. Öğrencilere edilgen yapılarda 'by phase' tamlayıcısının kuralları önceden öğretilmiş ve sınıf içi aktiviteler ve alıştırmalar bu kuralları ön plana çıkartacak şekilde düzenlenmiştir. Ancak bu aktivite ve alıştırmalar yapısal özelliklerin yanısıra bu yapıların iletişimsel ve işlevsel kullanımı da vurgulanmaktadır. Araştırma sonunda Deney ve Kontrol Grupları arasında önemlien_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Edilgen çatıen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Dilbilgisien_US
dc.titleUse of unfocused communication tasks in teaching of grammar : with a particular reference to 'by phrase' in passive constructionsen_US
dc.title.alternativeİngilizce'de edilgen yapılarda 'by phrase' tamlayıcısının kuralsız-iletişimsel yaklaşımla öğretilmesi.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageviii, 121 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster