Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBalpınar, Zülal
dc.contributor.authorİrman, İhsan
dc.date.accessioned2014-07-01T16:34:32Z
dc.date.available2014-07-01T16:34:32Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4080
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 118460en_US
dc.description.abstractBu çalışma İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin İngilizce'de ricalardaki kibarlık stratejilerini kullanmalarındaki iletişimsel başarılarını incelemektedir. Türk öğrencilerin bu alandaki başarılarına karar verebilmek için, İngilizce'deki ricalarda kullandıkları kibarlık stratejileri ana dili İngilizce olan kişilerin kullanımlarıyla karşılaştırılmıştır. Bu çalışmaya katılanlar İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen 50 Türk öğrencisi ve ana dili İngilizce olan 13 kişidir. Çalışmaya katılanlar 5 farklı statü ve yaş değişkenini gösteren ; (i) daha yaşlı ve daha yüksek bir statüye sahip (ii) daha genç ve daha yüksek bir statüye sahip (iii) daha yaşlı ve daha düşük bir statüye sahip (iv). daha genç ve daha düşük bir statüye sahip (v) aynı yaş ve statüye sahip kişilerden birşey rica etmeyi gerektiren durumlarda kullanılan kibarlık stratejilerinin uygun olup olmadığını belirlemek durumundadırlar. İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin başarı ya da başarısızlıklarıyla ilgili sonuçlara varmak için 3 tür veri gerekmiştir : (1). Türkçe Veri Tabanı, anadili Türkçe olan deneklerin Türkçedeki ricalarda kullanılan kibarlık stratejilerini ortaya koyan cevaplarıyla oluşmuştur. (2). İngilizce Veri Tabanı, anadili İngilizce olan kişilerin İngilizcedeki ricalarda kullanılan kibarlık stratejilerini ortaya koyan cevaplarıyla oluşmuştur. (3). Deneysel İngilizce Veri Gurubu, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin İngilizcedeki ricalarda kullandıkları kibarlık stratejileriyle oluşmuştur. Bu çalışmanın sonuçları. İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin İngilizce'deki ricalarda pozitif ve negatif kibarlık stratejilerinin kullanımında başarılı olduklarını, ama dolaysız ve dolaylı kibarlık stratejilerinin kullanımında başarısız olduklarını göstermiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Dilbilgisi -- 1950–en_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretim -- Yabancılaren_US
dc.titleAn evaluation of the communicative success of Turkish EFL learners in utilizing politeness strategies in requestsen_US
dc.title.alternativeİngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin İngilizce'deki ricalardaki kibarlık stratejilerini kullanmalarındaki iletişimsel başarılarının değerlendirilmesi.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 114 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster