dc.contributor.advisor | Kopkallı, Handan | |
dc.contributor.author | Şentürk, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2014-07-01T16:03:08Z | |
dc.date.available | 2014-07-01T16:03:08Z | |
dc.date.issued | 1997 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4086 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 125848 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma bilgisayar destekli dinleme-anlama dersinin, dinleme-anlama yetisine olan etkisini araştırmaktadır. Biliyoruz ki teknoloji günden güne gelişmektedir ve sınıflarımızda yerini almaktadır. Bu teknolojilerden birisi bilgisayardır. Bilgisayar destekli eğitim veya BDE bu günlerde sıkça duyduğumuz bir terimdir. Bilgisayar destekli dil eğitimin bu günlerde dil eğitimindeki etkililiği de tartışılmaktadır. Hala bilgisayar destekli dil eğitimi ile ilgili yeterince deneysel çalışma yapılmamıştır ve bu yüzden de etkililiği tam olarak bilinmemektedir. Bu nedenden dolayı, bu deneysel çalışma, bilgisayar destekli dil eğitiminin, İngilizce dinleme-anlama yetisine olan etkisini incelemektedir. Bu çalışma Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi ve Eğitim Fakültesi İngilizce Hazırlık programında gerçekleşmiştir. Çalışmaya toplam 40 öğrenci katılmıştır. Bu 40 öğrenci iki gruba ayrılmıştır ; deneysel grup (bilgisayar destekli grup) ve kontrol grubu (geleneksel eğitim grubu). Her iki grup ders programları doğrultusunda dinleme-anlama dersi almıştır. Ek ders olarak deneysel grup, bilgisayar laboratuvarında 20 saat bilgisayar destekli dinleme-anlama dersi almıştır. Kontrol grup ise yine ek ders olarak sınıf içinde geleneksel şekilde 20 saat dinleme- anlama dersi almıştır. Derslerinin içeriği bilgisayar programının kitap haline getirelerek, bilgisayar destekli grubun ders içeriği ile aynı tutulmuştur. Bu durumda iki grup arasındaki fark, öğrenme araçlarıdır. Her iki grup bir öntest ve bir sontest almıştır. Ayrıca çalışmanın sonunda bilgisayar destekli grup, bilgisayara karşı tutumlarını ölçen bir anket almıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, deney sonunda iki grup arasında anlamlı fark yoktur. Sadece TOEFL bölümünde kontrol grubu anlamlı bir gelişme sağlamıştır. Bilgisayara karşı tutum anketinin sonuçlarına göre öğrenciler bilgisayar destekli eğitime karşı positif bir tutumları olduğu ortaya çıkmıştır. En önemli bulgu ise deneysel grubun öntest ve sontest'i karşılaştırıldığında, testler arasında anlamlı bir fark olduğudur. Fakat bu fark, kontrol grubunda yoktu. Yani deneysel grup kendi arasında anlamlı bir gelişme sağlamıştır fakat kontrol grubu bu gelişmeyi sağlayamamıştır. Sonuç olarak diyebiliriz ki, bilgisayar destekli dinleme-anlama eğitimi geleneksel dinleme anlama dersinden daha üstün bir gelişmeye neden olmamış fakat bilgisayarın öğrencilerin daha hızlı öğrenmelerine yardımcı olduğu gözlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Dinleme-anlama testleri | en_US |
dc.subject | Dil ve diller -- Bilgisayar destekli öğretim | en_US |
dc.subject | Dil ve diller -- Yetenek testleri | en_US |
dc.title | The effects of supplementary computer assisted listening instruction on listening comprehension ability | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XII, 89 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |