dc.contributor.advisor | Gültekin, Ali | |
dc.contributor.author | Çolak Turhan, Ayfer | |
dc.date.accessioned | 2014-07-01T16:36:00Z | |
dc.date.available | 2014-07-01T16:36:00Z | |
dc.date.issued | 1998 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4088 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 133281 | en_US |
dc.description.abstract | Dil öğretiminde, sözkonusu dili konuşma yazma, okuma ve işitme gibi, dili algılamaya ve kullanmaya yönelik davranış ve becerilerin oluşması amaçlanmaktadır. Edinilen davranışlar kullanıma aktarılmadığı sürece işlevini tam olarak yerine getirmemiş demektir. Dil öğretimi sürecinde edinilen davranışların oluşup oluşmadığını ölçmek üzere bir takım ölçme araçları uygulanmaktadır. Öğrenci başarsının güvenilir yöntemlerle ölçülmesi en başta eğitimin verimini artırma yönünden önemlidir. Eğitim, bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak istendik değişikler meydana getirme süreci olduğuna göre (S. Ertürk, 1972), okullar da bu değişmeleri bir plan uyarınca gerçekleştiren ve geliştiren kuruluşlar olarak nitelendirilebilir. Eğitimde kullanılan testler, öğrenciler ile ilgili kararların alınmasında kullanılacak verilerin değerlendirilmesini sağlamaktadır. Bu verilerin güvenirliği ölçüsünde, alınacak kararların doğruluğu da artmaktadır. Testlerin hazırlanması uzmanlarca, bazen de bireysel olarak yapılmaktadır. Bu araçlardan elde edilen ölçme sonuçlarını eğitim kararlarında daha güvenle kullanabilmek için, araçların bilimsel yollarla geçerlik, güvenirlik ve kullanışlık özellikleri doğrultusunda gerekli düzenlemelere gidilerek, öncelikle ölçme araçlarının istenen düzeyde geliştirilmesi gereklidir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, dil öğretiminde sözcük bilgisi ile dilbilgisi becerilerini çoktan seçmeli test tipi maddelerle ölçmenin güvenilir olduğu saptanmıştır. Kullanılan ölçme aracının güvenilir olarak bulunması yanında, test süresinin, öğrenilmekte olunan dilin ikinci veya üçüncü dil olarak öğrenilmesinin, öğrenim durumunun ve dili öğrenme nedenlerinin test sonucunu etkilediği görülmüştür. Dil öğretmenleri hazırladıkları testleri kullanmadan önce, bir ön test denemesi uygulayarak değerlendirme yapmalıdırlar. Böylece testin güvenirliliği artmış ve bir takım yanlış kararların alınması önlenmiş olacaktır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Alman dili -- Öğretim | en_US |
dc.subject | İkinci dil edinimi | en_US |
dc.title | Almanca'nın yabancı dil olarak öğretimi çerçevesinde dilbilgisi ile sözcük bilgisini çoktan seçmeli test tipi maddelerle ölçme | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | X, 125 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |