Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGültekin, Ali
dc.contributor.authorÇolak Turhan, Ayfer
dc.date.accessioned2014-07-01T16:36:00Z
dc.date.available2014-07-01T16:36:00Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4088
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 133281en_US
dc.description.abstractDil öğretiminde, sözkonusu dili konuşma yazma, okuma ve işitme gibi, dili algılamaya ve kullanmaya yönelik davranış ve becerilerin oluşması amaçlanmaktadır. Edinilen davranışlar kullanıma aktarılmadığı sürece işlevini tam olarak yerine getirmemiş demektir. Dil öğretimi sürecinde edinilen davranışların oluşup oluşmadığını ölçmek üzere bir takım ölçme araçları uygulanmaktadır. Öğrenci başarsının güvenilir yöntemlerle ölçülmesi en başta eğitimin verimini artırma yönünden önemlidir. Eğitim, bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak istendik değişikler meydana getirme süreci olduğuna göre (S. Ertürk, 1972), okullar da bu değişmeleri bir plan uyarınca gerçekleştiren ve geliştiren kuruluşlar olarak nitelendirilebilir. Eğitimde kullanılan testler, öğrenciler ile ilgili kararların alınmasında kullanılacak verilerin değerlendirilmesini sağlamaktadır. Bu verilerin güvenirliği ölçüsünde, alınacak kararların doğruluğu da artmaktadır. Testlerin hazırlanması uzmanlarca, bazen de bireysel olarak yapılmaktadır. Bu araçlardan elde edilen ölçme sonuçlarını eğitim kararlarında daha güvenle kullanabilmek için, araçların bilimsel yollarla geçerlik, güvenirlik ve kullanışlık özellikleri doğrultusunda gerekli düzenlemelere gidilerek, öncelikle ölçme araçlarının istenen düzeyde geliştirilmesi gereklidir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, dil öğretiminde sözcük bilgisi ile dilbilgisi becerilerini çoktan seçmeli test tipi maddelerle ölçmenin güvenilir olduğu saptanmıştır. Kullanılan ölçme aracının güvenilir olarak bulunması yanında, test süresinin, öğrenilmekte olunan dilin ikinci veya üçüncü dil olarak öğrenilmesinin, öğrenim durumunun ve dili öğrenme nedenlerinin test sonucunu etkilediği görülmüştür. Dil öğretmenleri hazırladıkları testleri kullanmadan önce, bir ön test denemesi uygulayarak değerlendirme yapmalıdırlar. Böylece testin güvenirliliği artmış ve bir takım yanlış kararların alınması önlenmiş olacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlman dili -- Öğretimen_US
dc.subjectİkinci dil edinimien_US
dc.titleAlmanca'nın yabancı dil olarak öğretimi çerçevesinde dilbilgisi ile sözcük bilgisini çoktan seçmeli test tipi maddelerle ölçmeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 125 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster