A study on comparison of grammar consciousness-raising tasks and traditional teacher-fronted grammar instruction on teaching modals in English
Özet
Bu çalışma, Türk öğrencilerinin zor bir dil bilgisi yapısını doğru, anlamlı ve uygun bir şekilde kullanabilmeleri için, Geleneksel Öğretmen Odaklı Dil Bilgisi Derslerine (Traditional Teacher Fronted Grammar Instruction) alternatif olabilecek diğer bir öğretim şekli olan Dil Bilgisinde Bilinçlendirme Yöntemi'nin (Grammar ConsciousnessÊ Raising Tasks) etkili mi, etkiliyse ne denli etkili olduğunu araştırmak üzere düzenlenmiştir. Bu amaç için seçilen dil bilgisi yapısı, İngilizce'deki kiplerden CAN, MAY, MUST, HAVE To ve bu kiplerin olumsuz şekilleridir. Bu çalışma, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fen Edebiyat fakültesi ikinci sınıf öğrencileriyle yapılmıştır. Öğrencilerden Deney ve Kontrol grupları olmak üzere iki ayrı grup oluşturulmuştur. Deney grubundaki öğrenciler kipleri Dil Bilgisinde Bilinçlendirme Yöntemiyle öğrenirlerken, Kontrol grubundaki öğrenciler aynı dil bilgisi yapısını Geleneksel Öğretmen Odaklı Dil Bilgisi Dersleriyle öğrenmişlerdir. Her iki grup otuz'ar öğrenciden oluşturulmuştur. Her iki grupta toplam 5 haftalık (20 saatlik) uygulamayapılmıştır. Uygulamanın başlangıcında her iki gruba mevcut olan Kip bilgilerini belirlemek için ÖnÊtest, uygulama sonunda da 20 saatlik bir çalışmada ne kadar ilerleme sağlayabildiklerini belirleyebilmek için aynı test sonÊtest olarak verilmiştir. Uygulama sonuçlarının istatistiksel analizleri, her iki grubun uygulama esnasında doğal olarak önemli derecede ilerleme kaydettiklerini fakat Deney grubunun Kontrol grubundan daha fazla ilerleme kaydettiğini göstermiştir. Bu sonuçlara göre Kiplerin öğretiminde Dil Bilgisinde Bilinçlendirme Yönteminin Geleneksel Öğretmen Odaklı Dil Bilgisi derslerinden daha etkili olduğu söylenebilir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4090
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]