dc.contributor.advisor | Keçik, İlknur | |
dc.contributor.author | Erk Emeksiz, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2014-07-02T16:50:25Z | |
dc.date.available | 2014-07-02T16:50:25Z | |
dc.date.issued | 1998 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4099 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 133540 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı anadili Türkçe olan ve İngilizce öğrenen yetişkinlerin yazılı dilde bir olayı öykülerken konu ad öbeklerini metnin gelişimine uygun ve bağdaşıklığı bozmayacak biçimde kullanıp kullanmadıklarını araştırmaktır. Bu amaçla, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Öğretimi Bölümüne kayıtlı 20 birinci sınıf öğrencisi örneklem grubu olarak seçilerek deneysel bir çalışma desenlenmiştir Deneklere önce kısa metrajlı bir sessiz Charlie Chaplin filmi izlettirilmiş, sonra izledikleri filmin öyküsünü bu filmi izlemeyenlerin okuyup anlayabileceği biçimde İngilizce olarak yazmaları istenmiştir. Daha sonra öğrencilerin oluşturdukları metinler anadili İngilizce olan dört okuyucuya okutturulmuş ve tümcelerin öznesi konumundaki -onlara göre- uygun olmayan, anlamayı güçleştiren ad öbeklerinin altını çizmeleri istenmiştir. Veriler, Reinhart (1982) Tümce Konusu Analizi çalışması temel alınarak incelenmiştir. Verilerin istatistiksel çözümlemesi sonucunda deneklerin konu devamlılığını gösteren ad öbeklerini yerel bağdaşıklığı bozmadan kullanabildikleri, ancak konu değişimini gösteren ve yeni bir konuyu tanıtan ad öbeklerini yerel bağdaşıklığı sağlayacak biçimde kullanamadıkları saptanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Söylem çözümlemesi | en_US |
dc.subject | Anlatı (Retorik) | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Öğretim -- Yabancılar | en_US |
dc.title | Local coherence problems in written narartives of adult efl learners : topical NP usage in various discourse contexts | en_US |
dc.title.alternative | İkinci dil ediniminde konu ad öbeklerinin değişik metin bağlamlarında kullanımına ilişkin küçük ölçekli bağdaşıklık sorunları. | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VI, 70 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |