Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBoyer, Aynur
dc.contributor.authorAral, A. Oya
dc.date.accessioned2014-07-02T16:47:28Z
dc.date.available2014-07-02T16:47:28Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4112
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 138586en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, on lise öğrencisinin okuma metinlerinde kelime anlamlarını tahmin ederken kullandıkları stratejileri, bunları nasıl kullandıklarını ve daha da önemlisi strateji kullanımında ve de tahmin konusunda bir dil öğrenicisi olarak ne kadar bilinçli hareket edip etmediklerini araştırmaktır. Çalışmaya Bahçeşehir Atatürk Lisesi’nden, başlangıç seviyesindeki beş öğrenci ile orta seviyedeki beş öğrenci katılmıştır. Çalışmadan elde edilen bilgiler, üç değişik araştırma metodunun birlikte kullanılmasıyla oluşturulmuştur. Asıl strateji kullanımı ile ilgili bilgiler sesli düşünme ve retrospektif metodlarının uygulanmasıyla elde edildi. On katılımcıdan araştırmacı tarafından seçilen iki okuma parçasındaki bilinmeyen kelimeler için tahminleri istendi. Daha sonra ilk metodu destekleyici olması amacıyla her bir kelime için yapılan tahminler dikkate alınarak retrospektif yöntemi uygulandı. En son olarak da katılımcıların tahmin konusunda bilgi ve birikimlerini ortaya koyan görüşme metodu uygulandı. Bu metod uygulanırken sorulan bir takım sorularla, öğrencilerin bu konudaki bilgi, birikim ve düşünceleri, bu bilgi, birikim ve düşüncelerinde bilinçli olup olmadıkları, yaptıkları ile düşündükleri arasında örtüşme olup olmadığı sorgulanmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretim -- Yabancılaren_US
dc.subjectİkinci dil edinimien_US
dc.subjectOkuma kavrayışıen_US
dc.titleGuessing and metacognitive knowledgeen_US
dc.title.alternativeTahmin ve metakognitif bilgi.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 115 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster