dc.contributor.advisor | Boyer, Aynur | |
dc.contributor.author | Aral, A. Oya | |
dc.date.accessioned | 2014-07-02T16:47:28Z | |
dc.date.available | 2014-07-02T16:47:28Z | |
dc.date.issued | 1999 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4112 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 138586 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, on lise öğrencisinin okuma metinlerinde kelime anlamlarını tahmin ederken kullandıkları stratejileri, bunları nasıl kullandıklarını ve daha da önemlisi strateji kullanımında ve de tahmin konusunda bir dil öğrenicisi olarak ne kadar bilinçli hareket edip etmediklerini araştırmaktır. Çalışmaya Bahçeşehir Atatürk Lisesi’nden, başlangıç seviyesindeki beş öğrenci ile orta seviyedeki beş öğrenci katılmıştır. Çalışmadan elde edilen bilgiler, üç değişik araştırma metodunun birlikte kullanılmasıyla oluşturulmuştur. Asıl strateji kullanımı ile ilgili bilgiler sesli düşünme ve retrospektif metodlarının uygulanmasıyla elde edildi. On katılımcıdan araştırmacı tarafından seçilen iki okuma parçasındaki bilinmeyen kelimeler için tahminleri istendi. Daha sonra ilk metodu destekleyici olması amacıyla her bir kelime için yapılan tahminler dikkate alınarak retrospektif yöntemi uygulandı. En son olarak da katılımcıların tahmin konusunda bilgi ve birikimlerini ortaya koyan görüşme metodu uygulandı. Bu metod uygulanırken sorulan bir takım sorularla, öğrencilerin bu konudaki bilgi, birikim ve düşünceleri, bu bilgi, birikim ve düşüncelerinde bilinçli olup olmadıkları, yaptıkları ile düşündükleri arasında örtüşme olup olmadığı sorgulanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Öğretim -- Yabancılar | en_US |
dc.subject | İkinci dil edinimi | en_US |
dc.subject | Okuma kavrayışı | en_US |
dc.title | Guessing and metacognitive knowledge | en_US |
dc.title.alternative | Tahmin ve metakognitif bilgi. | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIII, 115 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |