Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMortan, Nüvit
dc.contributor.authorKaynakçıoğlu Beysel, Meral
dc.date.accessioned2014-07-02T17:04:44Z
dc.date.available2014-07-02T17:04:44Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4117
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 138708en_US
dc.description.abstractBu çalışma İngiliz Dili Öğretimi Bölümü'nde eğitim gören, başarılı ve daha az başarılı metin okuru olarak nitelendirilen iki ayrı grup Türk öğrencilerinin okuma esnasında kullandıkları stratejileri tespit etmek ve karşılaştırmak üzere düzenlenmiştir. Bu amaçla, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Öğretimi Bölümü birinci sınıf öğrencilerinden, İngiliz dili seviye tespit sınavında eşdeğer puan alanlar seçilmişlerdir. Öğrencilerin okuma esnasında düşündüklerini sesli olarak ilettikleri ve teyp kayıtlarının yapıldığı iki farklı metin anlama çalışması sonrasında uygulanan çoktan seçmeli testlerde en yüksek ve en düşük puanları alan toplam 10 kişi denek olarak saptanmıştır. Çalışma, sırasıyla, veri toplamak için gerekli materyalleri oluşturma, hazırlanan materyaller aracılığıyla deneklerin kullandıkları stratejileri saptama, toplanan veriyi analiz etme ve sonuçları açıklama aşamalarından oluşmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkuma (Yükseköğretim)en_US
dc.subjectOkuma kavrayışıen_US
dc.titleA comparison of comprehension strategies of successful and less-successful readersen_US
dc.title.alternativeBaşarılı ve daha az başarılı okurların metin okuma-anlama stratejilerinin karşılaştırılması.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 63 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster