Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürbüz, Umut
dc.contributor.authorÇelikkaya, Şerife
dc.date.accessioned2014-07-02T16:56:52Z
dc.date.available2014-07-02T16:56:52Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4121
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 143836en_US
dc.description.abstractYaşadığımız teknoloji çağı, birden fazla dil bilmeyi gerektirir. İnsanın ikinci bir dili bilmesi, onun dünyayı daha iyi anlayabilmesini ve diğer insanlarla daha kolay iletişim kurmasını sağlamanın yanı sıra, kişisel ve mesleki açıdan da bir gerekliliktir. Bu varsayımlardan yola çıkarak, Yabancı Dil öğretiminin önemi ön plana çıkmaktadır, ancak ikinci dil ediniminde hata yapmak kaçınılmaz bir olgu hatta öğrenmenin şartıdır. Bu bilimsel doğrudan hareketle, bu çalışmamızın amacı dil bilmenin bir şartı olan yazılı anlatım boyutunda yapılan hataları tespit etmek ve bu hataların giderilmesi konusunda Yabancı Dil Öğretmenlerine nasıl bir yol izlemeleri gerektiği hakkında önerilerde bulunmaktır. Çalışmada, Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Almanca Öğretmenliği Programı öğrencilerinin yazmış oldukları Kompozisyonlar baz alınmış, yaptıkları yazım hataları analiz edilmiş ve sınıflandırılmıştır. Bu tespitler sonucunda, yapılan yazım hatalarının yoğun olduğu alanlar, Grafik ve Tablolarla gösterilmiş, sebepleri açıklanmaya çalışılmış ve hataların giderilmesi konusunda uygulanabilecek yöntemler (okuma, yazma, dinleme-anlama, konuşma) üzerinde durulmuştur.Elde edilen sonuçlara dayanarak, verilen çok sayıdaki örneklerle bu çalışmada, uygulamaya ilişkin açıklıklar getirilmeye çalışılmış ve bu çalışmanın Yabancı Dil Öğretmenlerine bir uygulama örneği olabileceği düşünülmüştür.en_US
dc.language.isodeuen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlman dili -- Öğretimen_US
dc.subjectAlman dili -- Edinimen_US
dc.titleSprachauffälligkeiten bei der erlernung einer fremdspracheen_US
dc.title.alternativeYabancı dil ediniminde dil kayıpları.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXI, 114 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster