Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜlsever, Şeyda
dc.contributor.authorYücel Spahiu, Esen
dc.date.accessioned2014-07-02T17:08:36Z
dc.date.available2014-07-02T17:08:36Z
dc.date.issued2000
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4131
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 151527en_US
dc.description.abstractYaygın olarak kullanılan birkaç bin kelimenin dışında imla ve kelime bilgisinin en verimli şekilde, okuma yoluyla rastlantısal olarak geliştiği, hem birinci dilde, hem de yabancı dilde yapılan çalışmalar sonucunda belirlenmiştir. Metin okuma yoluyla kelime öğrenimini olumlu ya da olumsuz yönde etkileyen pek çok faktör vardır. Rastlantısal kelime öğrenimine yardımcı olmanın yollarından birisi, okuma metinlerinin yeniden yapılandırılmasıdır. Metinde geçen bilinmeyen kelimelerin sözlükçe oluşturularak verilmesi ise okuma metinlerini yeniden yapılandırmanın bir yoludur. Bu çalışma; okuma metinlerini yeniden yapılandırmanın, rastlantısal kelime öğrenimine etkisini araştırmak için yapılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Söz dağarcığıen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretim -- Yabancılaren_US
dc.titleThe in fluence of bilingual (English-Turkish) and monolingual (English-English) glosses on incidental vocabulary learning through readingen_US
dc.title.alternativeİngilizce'den Türkçe'ye ve İngilizce'den İngilizce'ye sözlükçelerin okuma sürecinde rastlantısal kelime öğrenimindeki etkisi.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 118 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster