Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzcan, Fatma Hülya
dc.contributor.authorÖncü, Figen
dc.date.accessioned2014-07-02T17:09:07Z
dc.date.available2014-07-02T17:09:07Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4132
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 151538en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, video filmlerinin yazılı anlatımda ön çalışma olarak kullanılmasını İngilizce kompozisyon yazma becerisinin gelişimine olan etkisi araştırılmıştır. Bu çalışmada, veriler 1998-1999 öğretim yılı bahar döneminde Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü Hazırlık Okuluna devam eden orta düzeydeki 20 öğrenciden alınmıştır. Bu öğrenciler deney grubu ve kontrol grubu olarak ikiye ayrılmıştır. Deney grubuna yazılı anlatımda ön çalışma olarak video filmler gösterilmiş, kontrol grubuna ise ön çalışmada video filmler gösterilmemiştir. Bu çalışmada, öğrencilerin ilgilerini çekebilecek 'Music of Tomorrow', 'Digital Game World', 'There But For The Grace' isimli üç video filmi seçilmiştir. Gruplara ön test verildikten sonra üç hafta süren uygulamaya geçilmiştir. Uygulamanın sonunda her iki gruba son test verilmiş ve bu testlerin sonuçlarının istatistiksel analizi yapılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin İngilizce kompozisyon yazma becerisinde ilerleme kaydedip kaydetmediklerinin tespit edilebilmesi için hem grupların kendi içlerinde hem de gruplar arasında karşılaştırmalar yapılmıştır. Deney ve kontrol gruplarından elde edilen ön ve son test sonuçlarına göre deney grubunun bu uygulamadan faydalandığı ve bu grubun son test sonuçlarının kontrol grubunun sonuçlarına oranla istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterecek derecede arttığı tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretim -- Yabancılar -- Görsel-işitsel araçlaren_US
dc.subjectİngiliz dili -- Yazım -- Öğretimen_US
dc.subjectVideo, Eğitimdeen_US
dc.titleUsing video as a pre-writing activity in writingen_US
dc.title.alternativeYazılı anlatımda video'nun önçalışma olarak kullanılması.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 60 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster