dc.contributor.advisor | Özcan, Fatma Hülya | |
dc.contributor.author | Öncü, Figen | |
dc.date.accessioned | 2014-07-02T17:09:07Z | |
dc.date.available | 2014-07-02T17:09:07Z | |
dc.date.issued | 1999 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4132 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 151538 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, video filmlerinin yazılı anlatımda ön çalışma olarak kullanılmasını İngilizce kompozisyon yazma becerisinin gelişimine olan etkisi araştırılmıştır. Bu çalışmada, veriler 1998-1999 öğretim yılı bahar döneminde Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü Hazırlık Okuluna devam eden orta düzeydeki 20 öğrenciden alınmıştır. Bu öğrenciler deney grubu ve kontrol grubu olarak ikiye ayrılmıştır. Deney grubuna yazılı anlatımda ön çalışma olarak video filmler gösterilmiş, kontrol grubuna ise ön çalışmada video filmler gösterilmemiştir. Bu çalışmada, öğrencilerin ilgilerini çekebilecek 'Music of Tomorrow', 'Digital Game World', 'There But For The Grace' isimli üç video filmi seçilmiştir. Gruplara ön test verildikten sonra üç hafta süren uygulamaya geçilmiştir. Uygulamanın sonunda her iki gruba son test verilmiş ve bu testlerin sonuçlarının istatistiksel analizi yapılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin İngilizce kompozisyon yazma becerisinde ilerleme kaydedip kaydetmediklerinin tespit edilebilmesi için hem grupların kendi içlerinde hem de gruplar arasında karşılaştırmalar yapılmıştır. Deney ve kontrol gruplarından elde edilen ön ve son test sonuçlarına göre deney grubunun bu uygulamadan faydalandığı ve bu grubun son test sonuçlarının kontrol grubunun sonuçlarına oranla istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterecek derecede arttığı tespit edilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Öğretim -- Yabancılar -- Görsel-işitsel araçlar | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Yazım -- Öğretim | en_US |
dc.subject | Video, Eğitimde | en_US |
dc.title | Using video as a pre-writing activity in writing | en_US |
dc.title.alternative | Yazılı anlatımda video'nun önçalışma olarak kullanılması. | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | X, 60 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |