Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGülmez, Bahadır
dc.contributor.authorDalak, Tülinay
dc.date.accessioned2014-07-02T09:30:36Z
dc.date.available2014-07-02T09:30:36Z
dc.date.issued2000
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4137
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 151630en_US
dc.description.abstractBir yabancı dil bilmenin gerekliliği günümüzde artık tartışma konusu olmaktan çıkmış, yadsınamaz bir olgudur. Bu nedenle yabancı dil öğretme programlarının hazırlanması ve geliştirilmesi için öğretim yöntemlerinin yöntemlerinin zenginleştirilmesi gerekir. Bu ise yöntemlerin uygulamadaki etkinliğini sınayan araştırma ve araştırma bulgularıyla sağlanır. Bu araştırma yabancı dil Fransızca öğretiminde, yazılı anlatım becerisinin geliştirilmesinde, yaratıcı öğretim yöntemlerinin geleneksel öğretim yöntemlerine göre, hangi ölçülerde daha etkili olduğunu gözlemlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 1999-2000 öğretim yılı ikinci yarıyılında Cumhuriyet Üniversitesi Fransız Dili ve Edebiyatı bölümü, üçüncü sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veriler 12'si deney grubunda 12'si de kontrol grubunda olmak üzere 24 öğrenciyle haftada iki saat üzerinden toplam sekiz haftalık süre sonunda elde edilmiştir. Tezin giriş bölümünde sorun kısaca tanıtılmış, araştırmanın amacı, önemi, varsayımları ve sınırlılıkları ele alınmıştır. Birinci bölümde yaratıcılığın terim olarak üzerinde durulmuş, hangi anlamları ifade ettiği irdelenmiş ve yaratıcılık önce dilbilimde ve eğitim sisteminde sonra da yabancı dil öğretiminde ele alınmıştır. İkinci bölümde, yazılı anlatımda öğrencilerde gözlenen güçlüklerden hareketle, öğretmenin uygun öğretme etkinlikleri hazırlaması, uygun öğretme stratejiler saptaması için ve öğrencilerin de bilişsel bir yaklaşımla yabancı dilde metin üretme sürecinden, modellerinden, beynin bu süreçlerdeki işlevlerinden, kapasite ve stratejilerinden haberdar edilmesine yönelik kuramsal veriler sunulmuştur. Yabancı dilde metin üretmenin, metin analizinden geçtiği görüşünden hareketle, üçüncü bölümde yazılı anlatım sürecini kolaylaştıran okumanın öneminden, metin incelemesi ve anlamaya yönelik yapılabilecek etkinliklerden ve alıştırma tiplerinden söz edilmiştir. Dördüncü bölümde, kuramsal dayanakların bir öğretim ortamında sınanması söz konusu olduğundan, sınıfta uygulama çalışması yapılmış, elde edilen sonuçlar sunulmuş, tartışılmış ve yorumlanmıştır.en_US
dc.language.isofraen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFransız dili -- Kompozisyonen_US
dc.subjectFransız dili -- Öğretimen_US
dc.titleLa creativite et l'expression ecrite dans l'enseignement du Français langue etrangereen_US
dc.title.alternativeYabancı dil Fransızca öğretiminde yaratıcılık ve yazılı anlatım.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVIII, [3 y.], 177 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster