A study on the use of communication strategies
Özet
Bu çalışmanın amacı Türk öğrencilerinin kullandığı iletişim stratejilerinin türünü ve kullanım sıklığını ortaya koymaktır. Aynı zamanda çalışmada kullanılan araçların strateji kullanımına etkisini de ele almaktadır. Çalışma, sözcük bazında sözlü anlatımda kullanılan iletişim stratejilerini belirlemeyi amaçlar. Çaışma, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Programına devam eden 60 birinci sınıf öğrencisinin katılımı sonucunda ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin kullandıkları iletişim stratejilerini belirlemek için bir konuşma sınavı gerçekleştirilmiştir. Çalışmada kullanılan sınav 3 farklı araç içermektedir. Birincisi mülakat, ikincisi resme dayalı konuşma, üçüncüsü problem çözme aktivitesidir. Sonuçlar kullanılan araçların strateji kullanım sıklığı ile strateji türü seçiminde etkili olduğunu ortaya çıkarmıştır. Elde edilen verilerin sonucunda, öğrencilerin ikinci dile bağlı iletişim stratejilerini, birinci dile bağlı iletişim stratejilerine oranla daha sık kullandıkları gözlenmiştir. Çalışma sonuçları öğrencilerin kullandıkları stratejilerin kullanım sıklığının ve türünün sınavın farklı aktivitelerine bağlı olarak değiştiğini göstermiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4139
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]