dc.contributor.advisor | Özcan, Fatma Hülya | |
dc.contributor.author | Yürür, Ebru Tuba | |
dc.date.accessioned | 2013-04-02T11:13:15Z | |
dc.date.available | 2013-04-02T11:13:15Z | |
dc.date.issued | 2001 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4142 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 155917 | en_US |
dc.description.abstract | Okuma-anlama yetisinde, öğrencilerin aynı zamanda bilişsel yapılanma yetileriyle de ilgili olduğu ortaya çıkarılan örtük soruları* (implicit questions) cevaplamak, eleştirel düşünme, çıkarım yapma ve analiz etme yetilerini gerektirdiğinden öğrenciler örtük soruları cevaplamada zorluk çekmektedir. Bu yüzden, bu çalışma okuma-anlama yetisinde, çıkarım yapma ve analiz etme yetileri üzerine verilen eğitimin, öğrencilerin örtük soruları cevaplamaktaki performanslarında bir farklılık yaratıp yaratmadığını ve bilişsel tiplerin (alan bağımlılık ve alan bağımsızlık) okuyucuların örtük sorulardaki performanslarını etkileyip etkilemediğini araştırmaktadır. Bu çalışma Anadolu Üniversitesi Hazırlık Okulunda gerçekleşmiştir. Veriler 88 öğrenciden elde edilmiştir. Öğrencilerin alan bağımlılık ve alan bağımsızlık düzeyleri Saklı Şekiller Grup Testindeki puanlarına dayanarak belirlenmiştir. Ayrıca, okuma-anlama yetisinde aynı yeterlilik düzeyine sahip olup olmadıklarını belirlemek için öğrencilere TOEFL sınavının okuma-anlama bölümü de verilmiştir. Sonuç olarak, bu çalışmanın bulgularına dayanarak denilebilir ki, örtük sorular üzerine verilen eğitim öğrencilerin bu soruları cevaplamaktaki performanslarında bir farklılık yaratmıştır. Ayrıca, alan bağımlı öğrencilerin bu tür soruları cevaplamaya yönelik olarak verilen eğitimden alan bağımsız öğrencilere kıyasla daha çok faydalandıkları görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Dil ve diller -- Öğretim | en_US |
dc.subject | Okuma -- Yetenek testleri | en_US |
dc.subject | Kişilik ve biliş | en_US |
dc.subject | Biliş | en_US |
dc.title | Effect of treatment on implicit questions and its implications on different cognitive styles = Örtük sorular üzerine verilen eğitimin etkisi ve bu etkinin farklı bilişsel tiplere sezdirimi | en_US |
dc.title.alternative | Örtük sorular üzerine verilen eğitimin etkisi ve bu etkinin farklı bilişsel tiplere sezdirimi. | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | [XII], 122 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |