Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜlsever, Şeyda
dc.contributor.authorÖz, Yücel
dc.date.accessioned2014-07-02T17:18:32Z
dc.date.available2014-07-02T17:18:32Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4151
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 164124en_US
dc.description.abstractGünümüzde Evrensel Dilbilgisi (Universal Grammar) kuramı ikinci dil edinimi alanında önemli teorik ve uygulamalı incelemelere yol açtı. İkinci dil edinimi alanındaki çalışmalara göre Evrensel Dilbilgisi kuramının yetişkinlerin dil ediniminde önemli bir rolü vardır. Bu alandaki bazı araştırmacılar, eğer Evrensel Dilbilgisi yetişkinlerin dil öğreniminde önemli bir rolü var ise, o zaman yabancı dil öğreniminde ki temel inançlarımızın yeniden gözden geçirilmesine gerek olduğunu düşünmekteler. Onlara göre, öğrenim sürecinin yapısını belirlemek için, tamamen öğretim yöntemine, çevresel faktörlere, ve öğrenicinin kendi psikolojisine yönelmek yeterli olmamalıdır. Bununla birlikte uygulamalı dilbilim ve onun öğrenim sürecine katkısı da dikkate alınmalıdır. Bu çalışma İngilizce de dolaylı nesnenin (indirect object placement) tümce içinde ki yerinin ediniminin belirtilik kuramı ile bağlantısını araştırmaktadır. Bu çalışmada üç ana soruya yanıt aranmaktadır; a) dolaylı nesnenin tümce içindeki yerini gösteren hangi yapısı İngilizce öğrenen yetişkin öğrencilerimiz için belirtisizdir? b) ingilizce'yi yabancı dilo larak öğrenen öğrenciler "isim cümleciği-edat cümleciği" yapısını daha kolay mı öğreniyorlar? Ya da bu yapı ile daha az mı problem yaşıyorlar? c) İngilizceyi yabancı dilolarak öğrenen öğrenen öğrenciler belirtili olan "isim cümleciği-isim cümleciği" yapısı ile daha mı çok sorun yaşıyorlar? Bu sorulara yanıt verebilmek için, ileri düzeyde 70 öğrenciye iki değişik veri toplama aracı verilmiştir. Bunlar dilbilgisi doğruluk saptama testi ve tümce oluşturma testidir. Bulgular dolaylı nesnenin tümce içindeki yerini gösteren "isim cümleciği-edat cümleciği" yapısının Türk öğrenciler için belirtisiz iken, "isim cümleciği-isim cümleciği" yapısının belirtili olduğunu ortaya koymuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretim -- Yabancılaren_US
dc.titleMarkedness theory in the acquisition order of dative alternation by Turkish adult learners of English = İngilizce öğrenen yetişkin Türk öğrencilerin İngilizce'de dolaylı nesnenin tümce içindeki sıralamasını edinmesinde belirtilik kavramıen_US
dc.title.alternativeİngilizce öğrenen yetişkin Türk öğrencilerin İngilizce'de dolaylı nesnenin tümce içindeki sıralamasını edinmesinde belirtilik kavramı.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 70 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster