dc.contributor.advisor | Ülsever, Şeyda | |
dc.contributor.author | Öz, Yücel | |
dc.date.accessioned | 2014-07-02T17:18:32Z | |
dc.date.available | 2014-07-02T17:18:32Z | |
dc.date.issued | 2002 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4151 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 164124 | en_US |
dc.description.abstract | Günümüzde Evrensel Dilbilgisi (Universal Grammar) kuramı ikinci dil edinimi alanında önemli teorik ve uygulamalı incelemelere yol açtı. İkinci dil edinimi alanındaki çalışmalara göre Evrensel Dilbilgisi kuramının yetişkinlerin dil ediniminde önemli bir rolü vardır. Bu alandaki bazı araştırmacılar, eğer Evrensel Dilbilgisi yetişkinlerin dil öğreniminde önemli bir rolü var ise, o zaman yabancı dil öğreniminde ki temel inançlarımızın yeniden gözden geçirilmesine gerek olduğunu düşünmekteler. Onlara göre, öğrenim sürecinin yapısını belirlemek için, tamamen öğretim yöntemine, çevresel faktörlere, ve öğrenicinin kendi psikolojisine yönelmek yeterli olmamalıdır. Bununla birlikte uygulamalı dilbilim ve onun öğrenim sürecine katkısı da dikkate alınmalıdır. Bu çalışma İngilizce de dolaylı nesnenin (indirect object placement) tümce içinde ki yerinin ediniminin belirtilik kuramı ile bağlantısını araştırmaktadır. Bu çalışmada üç ana soruya yanıt aranmaktadır; a) dolaylı nesnenin tümce içindeki yerini gösteren hangi yapısı İngilizce öğrenen yetişkin öğrencilerimiz için belirtisizdir? b) ingilizce'yi yabancı dilo larak öğrenen öğrenciler "isim cümleciği-edat cümleciği" yapısını daha kolay mı öğreniyorlar? Ya da bu yapı ile daha az mı problem yaşıyorlar? c) İngilizceyi yabancı dilolarak öğrenen öğrenen öğrenciler belirtili olan "isim cümleciği-isim cümleciği" yapısı ile daha mı çok sorun yaşıyorlar? Bu sorulara yanıt verebilmek için, ileri düzeyde 70 öğrenciye iki değişik veri toplama aracı verilmiştir. Bunlar dilbilgisi doğruluk saptama testi ve tümce oluşturma testidir. Bulgular dolaylı nesnenin tümce içindeki yerini gösteren "isim cümleciği-edat cümleciği" yapısının Türk öğrenciler için belirtisiz iken, "isim cümleciği-isim cümleciği" yapısının belirtili olduğunu ortaya koymuştur. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Öğretim -- Yabancılar | en_US |
dc.title | Markedness theory in the acquisition order of dative alternation by Turkish adult learners of English = İngilizce öğrenen yetişkin Türk öğrencilerin İngilizce'de dolaylı nesnenin tümce içindeki sıralamasını edinmesinde belirtilik kavramı | en_US |
dc.title.alternative | İngilizce öğrenen yetişkin Türk öğrencilerin İngilizce'de dolaylı nesnenin tümce içindeki sıralamasını edinmesinde belirtilik kavramı. | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | X, 70 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |