dc.contributor.advisor | Açıkalın, Işıl | |
dc.contributor.author | Bekar, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2014-07-03T16:48:23Z | |
dc.date.available | 2014-07-03T16:48:23Z | |
dc.date.issued | 2002 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4153 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 164449 | en_US |
dc.description.abstract | Dil öğretimi alanında yapılan araştırmalar, öğrenilen dile hakim olmak ve dili etkin bir şekilde kullanabilmek için bir takım stratejiler kullanılması gerektiğini ortaya koymaktadır. Bu bağlamda yapılan bu çalışmada, ilkokul eğitiminden sonra hazırlık sınıfına devam eden 8. sınıf öğrencileriyle ilkokul eğitiminden sonra hazırlık okumayarak 8. sınıfa devam eden öğrencilerin, bir okuma parçası içinde geçen bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin etme başarıları arasında anlamlı bir fark olup olmadığı araştırılmıştır. Eskişehir Özel Atayurt Okulları'nda hazırlık okuyarak 8. sınıfa devam eden 15 öğrenciyle, hazırlık okumayarak 8.sınıfa gelen 15 öğrenci bu çalışmaya denek olarak katılmıştır. Her iki grup öğrencilerinin bir okuma parçasında geçen bilinmeyen kelimeyi tahmin edebilme seviyelerinin belirlenmesi için, çalışma öncesinde, içinde kavrama, çoktan seçmeli ve kelime tahmini sorularının bulunduğu bir ön test verilmiştir. Yapılan istatiksel incelemede, eğitimden önce her iki grup öğrencilerinin bilinmeyen kelimelerin anlamını tahmin etme başarılarının aynı seviyede olduğu görülmüştür.Ön testin ardından bir ay sürecinde on altı ders saati boyunca her iki gruba üç okuma parçası kullanılarak bilinmeyen kelimeleri bağlam içinde tahmin etme stratejileri eğitimi verilmiştir. Eğitim öncesi ön test olarak verilen test eğitim sonrası son test olarak verilmiş ve ön test ile son test skorları arasında anlamlı bir fark olup olmadığı "t test" kullanılarak tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre; hazırlık okuyarak 8.sınıfa devem eden öğrencilerin hazırlık okumadan 8.sınıfa devam eden öğrencilere oranla, bilinmeyen kelimelerin anlamlarını bağlam içinde daha etkili bir şekilde kullandıkları ortaya çıkmıştır.Bu sonuçla, ilkokul eğitiminden sonra alınan hazırlık eğitiminin öğrenciyi öğrenme stratejilerinin kullanılmasında daha etkin bir hale getirdiği hipotezi doğrulanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Dil ve diller -- Öğretim | en_US |
dc.subject | Okuma kavrayışı | en_US |
dc.subject | Söz dağarcığı -- Öğretim | en_US |
dc.title | Guessing unknown vocabulary in context : a study on the effectiveness of post primary preparatory classes | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | IX, 89 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |