dc.contributor.advisor | Balpınar, Zülal | |
dc.contributor.author | Sezgin, Funda | |
dc.date.accessioned | 2014-07-03T16:58:26Z | |
dc.date.available | 2014-07-03T16:58:26Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4162 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 195641 | en_US |
dc.description.abstract | Eğitim programlarını değerlendirmeye yönelik birçok çalışma olmasına karşın, öğrenci algılamalarının bir program değerlendirme aracı olarak kullanılması ancak son zamanlarda önem kazanmıştır. Bu çalışma, öğrenci algılamalarının Anadolu Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu programını değerlendirmede bir veri toplama aracı olarak kullanılmasının etkilerini saptamayı hedeflemiştir. Çalışma Anadolu Üniversitesi lisans programlarına devam etmekte olan ve hazırlık programına dahil olmuş toplam 229 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya Anadolu Üniversitesi'nin 6 farklı yüksekokul ve/veya fakültesi dahil edilmiştir. Bu çalışma, Anadolu Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu öğrencilerinin programda verilen dersleri ve programı bir bütün olarak algılamalarını ve programda verilen dersleri önem sırasına göre sıralamalarını amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda, veri toplama aracı olarak anket ve görüşmeler uygulanmıştır. Anket araştırmaya katılan bütün bölümlere uygulamrken, yüz yüze görüşmeler yapılan pilot çalışma sonuçları göz önünde bulundurularak sadece Eğitim Fakültesi Ingilizce Öğretmenliği bölümüne uygulanmıştır. Veri analizinde niceliksel ve niteliksel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda genel olarak ankete katılan öğrencilerin Hazırlık Okuluna bakış açılarının olumlu olduğu saptanmıştır. Aynı zamanda, katılımcılar ders bazında bazı eksikliklerin olduğunu ankette belirtmişlerdir, konuyla ilgili ayrıntılar bulgular ve yorum bölümünde detaylı olarak sunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Öğretim (Yüksek) | en_US |
dc.title | A survey to gather student perceptions of Anadolu University English Preparotory School on the point of evaluating the program | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XVII, 112 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |