Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇekiç, Hasan
dc.contributor.authorDuranlıoğlu, Mehmet
dc.date.accessioned2014-07-03T17:01:11Z
dc.date.available2014-07-03T17:01:11Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4163
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 195678en_US
dc.description.abstractYabancı Dil Yazılı Anlatım Kağıtlarını Değerlendirme Kriteri kullanılarak, bu çalışma, öğrencilerin yazılı anlatımdaki doğru gramer kullanımları ve öğretmenlerin mesleki deneyimlerinin, yazılı anlatım kağıtlarının değerlendirilmesi üzerine bir etkisi olup olmadığını saptamayı hedeflemiştir. Bu amaçla, 10'u deneyimli ve 14'ü deneyimsiz olmak üzere toplam 24 yabancı dil öğretmeni bu çalışmaya katılmıştır. Tüm öğretmenlerden, toplam 40 yazılı anlatım kağıdını farklı zamanlarda olmak üzere iki kez değerlendirn1eleri istenmiştir. Bu toplam 40 kağıt 2 gruba ayrılmıştır: Birinci grup kağıtlar öğretmenlerin farklı zamanlarda aynı kağıda verdikleri notların tutarlı olup olmadığını tespit etmek, ikinci grup kağıtlar ise öğrencilerin doğru gramer kullanımı ve öğretmenlerin mesleki deneyimlerinin notlandırma üzerine etkisi olup olmadığını saptamak için kullanılmıştır. İkinci değerlendirmede, birinci değerlendirmeden 1 ay sonra yapılmıştır. Birinci grup 20 kağıt, her iki değerlendirmede de, kağıtlar üzerinde herhangi bir değişiklik yapılmadan öğretmenlere verilmiş, ancak ikinci grup 20 kağıdın cümle düzeyindeki gramer hataları ikinci değerlendirmeden önce düzeltilerek verilmiştir. 3 öğretmen hariç, diğer tüm öğretmenlerin birinci ve ikinci değerlendirmede birinci grup 20 kağıda verdikleri notlar tutarlı bulunmuş (r³O, 70), ve söz konusu 3 öğretmen diğer istatistiksel analizlere dahil edilmemiştir. Bu sebeple kalan toplam 21 öğretmenin, her iki değerlendirmede, ikinci grup 20 kağıda verdikleri notlar istatistiksel olarak incelenmiştir. Sonuç olarak, uygulanan ikili t-test analizlerine göre, öğrenciler grameri doğru kullandıkları zaman, öğretmenlerin değerlendirmelerini etkilediği ve çözümlemeli kritere göre, içerik, düzen, kelime kullanımı ve yazım kuralları gibi alt kategorilere daha fazla not vererek toplam notları artırdıkları görülmüştür. Bağımsız t-test sonuçları ise, öğretmenlerin mesleki deneyimlerinin, yazılı anlatım kağıtlarının değerlendirilmesi üzerine istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olmadığını göstermiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretimen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Yazılı İngilizce -- Değerlendirmeen_US
dc.titleThe impact of EFL student's accurate use of language on experienced and inexperienced teachers' scoring the written compositionsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVII, 116 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster