dc.contributor.advisor | Tunçel, Rıdvan | |
dc.contributor.author | Uysal, Davut | |
dc.date.accessioned | 2014-07-03T16:55:31Z | |
dc.date.available | 2014-07-03T16:55:31Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4168 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 195809 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı iki değişik öğretim yöntemi olan geleneksel dil öğretimi yöntemi ile çalışma temelli öğretim yöntemini kıyaslayarak hangisinin daha etkili bir yöntem olduğunu bulmaktır. Geleneksel öğretim yönteminin temel amacı dilin belli bir dilbilgisi öğesini ya da bu öğenin dildeki fonksiyonunu öğretmektir. Öte yandan çalışma temelli dil öğretimi ise öğrencileri dil bilgisi öğelerini öğrencilerin birbirleriyle iletişim kurarak ve anlama daha çok önem vererek öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma bu iki değişik yöntemi kıyaslayarak İngilizce deki sıfat tümcelerinin öğretiminde hangisinin daha etkili olduğunu belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmaya seviyeleri orta düzey olan kırk altı yabancı dil öğrencisi katılmıştır. Çalışma Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda gerçekleştirilmiştir. Bir grupta geleneksel dil öğretimi yöntemiyle altı saatlik bir uygulama yapılırken, diğer sınıfta ise çalışma temelli öğretim yine altı saat boyunca uygulanmıştır. Her iki gruba, çalışmadan hemen önce bir ön-test verilmiş, bu test sayesinde öğrencilerin öğretilecek dil öğeleri hakkında ne kadar bilgiye sahip oldukları belirlenmiştir. Yine her iki gruba bir son test verilmiş, böylece öğrencilerin uygulamadan ne kadar bir öğrenme kaydettikleri belirlenmiştir. Bu test sayesinde iki yöntemden hangisinin kısa dönemde daha etkili olduğu belirlenmiştir. Son testten iki ay sonra aynı test uzun dönemdeki öğrenmeyi ölçmek amacıyla tekrar verilmiş ve bunun yardımıyla uzun vadede bu iki yöntemin etkili olup olmadıkları belirlenmiş, etkiliyse bile hangisinin daha etkili olduğu istatistiksel olarak gösterilmiştir. Çalışmanın sonuçları istatistiksel olarak, her iki yönteminde kısa dönem öğrenmede etkili olmalarına rağmen, çalışma temelli öğretimin çok daha etkili olduğunu göstenniştir. Uzun dönem öğrenmede ise, her iki yöntemin de etkili olduğu bulunmuş ancak anlamaya dayalı soru tiplerinde çalışma temelli öğretim yönteminin daha etkili olduğu da vurgulanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Öğretim | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Dilbilgisi -- Öğretim | en_US |
dc.title | The effectiveness of task-based teaching on students' learning of English relative clauses | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | [XVI], 113 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |