dc.contributor.advisor | Özcan, Fatma Hülya | |
dc.contributor.author | Kıylık, Zuhal | |
dc.date.accessioned | 2014-07-03T17:02:48Z | |
dc.date.available | 2014-07-03T17:02:48Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4171 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 195843 | en_US |
dc.description.abstract | Bu betimleyici çalışma öncelikle öğrencilere kendi konuşmalarını dinleyip yorum yapma fırsatı verildiğinde eksikliklerinin farkına varıp varamadıklarını incelemeyi amaçlamıştır. Çalışmanın diğer bir amacı ise öğrencilerin eksikliklerinin farkına varma çalışmaları sırasında hangi dilbilimsel unsurların üzerinde yoğunlaştıklarını araştırmaktır. Veri toplamak için, orta alt düzeydeki sekiz İngilizce yabancı dil öğrencisine konuşma derslerinde yapmaları için üç farklı etkinlik verilmiştir. İlk olarak verilen etkinlik, üçüncü etkinlikten sonra öğrencilerin eksikliklerinin farkına varma oranlarında bir fark ortaya çıkıp çıkmadığını görmek için tekrar verilmiştir. Öğrenciler bu etkinlikleri yaparken videoya kaydedilmişlerdir. Daha sonra konuşmalarını seyretmek ve yorum yapmak üzere çağırılmışlardır. Öğrencilerin bu yorum yapma süreçleri de videoya kaydedilmiştir. Tüm konuşmalar kağıda dökülüp analizi yapılmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin, araştırmacı ve bir İngiliz hoca tarafından belirlenmiş olan unsurların yaklaşık olarak %27'sini fark ettiklerini göstermiştir. Öğrenciler öncelikle gramer yapılarıyla ilgili unsurları, ikinci olarak da sözcükle ilgili unsurları fark etmişlerdir. İşlevle ilgili olarak da fark edilen çok az unsur vardır. Bu sonuçlar, öğrencilerin, konuşmalarında işlev yerine doğruluğa daha çok dikkat ettiklerini göstermektedir. Çalışmanın bir diğer bulgusu da kullanılan etkinliklerin içeriklerinin ve özelliklerinin öğrencilerin fark ettikleri unsurlar ve sıklıkları üzerinde etkisi olduğudur. Bulgular tekrar edilen etkinliğin ikinci uygulamasındaki fark etme oranının ilk uygulamayla kıyaslandığında %8 oranında arttığını göstermiştir. Bu yüzden, öğrencilerin farkına varma durumlarının zamanla ilerlediği sonucu çıkarılabilir. Öğrenciler toplamda fark ettikleri unsurların ortalama olarak % 73'ünü değiştirip uygun şekilde düzeltmişlerdir. Bu bulgu öğrencilerin dil yetilerinin geliştiğinin göstergesi olarak kabul edilebilir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Sözlü anlatım | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Öğretim | en_US |
dc.title | Noticing the gap in spoken output : a case study on Turkish lower-intermediate EFL students | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | X, 117 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |