ELT student's perceptions and behavior related to learner autonomy as learners and future teachers
Özet
Bu çalışmanın temel amacı Türkiye'deki İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin otonom öğrenme ile ilgili görüş ve davranışlarını araştırmaktı. Türkiye'deki İngilizce Öğretmenliği öğrencileri hem dil öğrenmekte olan kişiler hem de geleceğin dil öğreticileri olarak kabul edilebilecekleri için çalışma bu iki noktada odaklanmıştır. Diğer bir deyişle, bu çalışma Türkiye'deki İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin otonom öğrenme ile ilgili görüş ve davranışlarını hem İngilizce öğrenen öğrenciler olarak hem de geleceğin İngilizce öğretmenleri olarak incelemiştir. Çalışmanın bir diğer amacı da İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin İngilizce'yi nasıl öğretebileceklerini öğrendikten sonra otonom öğrenme ile ilgili görüş ve davranışlarının değişip değişmediğini araştırmaktır. Bu amaçlara ulaşabilmek için öncelikle Anadolu Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim gören 179 öğrenciyle bir anket çalışması yapılmıştır. Bu öğrencilerden 90 tanesi 1. sınıf öğrencisi, 89 tanesi 4. sınıf öğrencisidir. Bu çalışmada özellikle 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin kullanılmasının sebebi 1. sınıf öğrencilerinin geleceğin İngilizce öğretmenleri olmaları fakat henüz İngilizce öğretimiyle ilgili herhangi bir eğitim almamış olmaları. 4. sınıf öğrencilerinin ise geleceğin İngilizce öğretmenleri olmaları ve İngilizce öğretimi ile ilgili özel bir eğitim almış olmalarıdır. Anket çalışmasında iki farklı araç kullanılmıştır. Araçlardan birincisi katılımcıların İngilizce öğrenen bireyler olarak otonom öğrenme ile ilgili görüş ve davranışlarını araştırmaktayken, diğer araç katılımcıların geleceğin İngilizce öğretmenleri olarak otonom öğrenme ile ilgili görüş ve davranışlarını sorgulamıştır. Anket çalışması ile elde edilen verileri desteklemek amacıyla ayrıca katılımcıların bir bölümüyle mülakat çalışması yapılmıştır. Mülakat sırasında katılımcıların anket çalışmasında verdikleri cevapların sebepleri sorgulanmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, İngilizce öğrenen bireyler olarak, İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin bazı alanlarda daha fazla sorumluluk ve kontrol sahibi olmaya hazırken, bazı diğer alanlarda daha fazla destek ve yönlendirmeye ihtiyaç duydukları belirlenmiştir. Geleceğin İngilizce öğretmenleri olarak ise katılımcılar genellikle otonom öğrenme ile ilgili olumlu görüşler bildirmişlerdir. Çalışmadan alınan bir diğer sonuç ise 1. ve 4. sınıf İngilizce Öğretmenliği öğrencileri arasında otonom öğrenme ile ilgili görüş ve davranışlar açısından öğrenci ve geleceğin öğretmenleri olarak çok fazla fark bulunmadığıdır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4173
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]