dc.contributor.advisor | Aydın, Belgin | |
dc.contributor.author | Aydemir, Neslihan | |
dc.date.accessioned | 2015-10-09T05:09:48Z | |
dc.date.available | 2015-10-09T05:09:48Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4175 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 336526 | en_US |
dc.description.abstract | Öğretmenin mesleki gelişiminin önemi, öğretmen yetiştirme programlarında vurgulanmaktadır. Başkalarının eğitmenleri olarak öğretmenler, sürekli olarak mesleki güçlülük ve zayıflıklarının farkına varmak ve öğretimleri iyileştirmek durumundadırlar. Öğretmen geliştirme programlarında, öğretmen gelişimi açısından öğretmenlerin öğretimlerinde yenilikler uygulaması, bunlar üzerine yansıtmaları ve bu yansıtmalar doğrultusunda istendik değişiklikler yapması önemle belirtilmektedir. Bu çalışma, mesleklerinde bir yeniliği -bu çalışmada Çoklu Zeka kuramı- denemeye gönüllü 9 okutmanla Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı, yeniliği uygulamak için verilen eğitim ve sürekli desteğin, katılımcıların uygulama öncesi ve sonrasındaki yeniliği algılamaları ve bu yeniliğin kendi sınıflarındaki 16 ders saati süresince uygulamalarında herhangi bir değişikliğe yol açıp açmadığını araştırmaktır. Eğitim ve sürekli desteğin yeniliği algılama ve uygulamasındaki etkisini belirlemek için denekler çalışmanın en başında rasgele iki gruba ayrıımışlardır. Deney grubundaki katılımcılar, yenilikle ilgili günlük değerlendirme ve yansıtma toplantıları vasıtasıyla sürekli bir eğitim ve destek almışlardır. Kontrol grubundaki deneklere sadece ders planları verilmiş, bunlar hakkında hiçbir şekilde yönlendirilmemiş ve bu deneklerle günlük degerlendirme ve yansıtma toplantıları yapılmamıştır. Veri toplama süreci her iki gruptaki deneklerin, yenilik ve uygulamaları hakkında bilgilendirilmeleri ile başlamıştır. Tüm denekler öğretmeleri, öğrencilerin öğrenmesi ve uygulanabilirliliği açısından yenilik üzerine ilk algılamalarını belirleyen ilk yansıtma sorularını cevaplamışlardır. Daha sonra, deneklere 16 ders saati boyunca sınıflarında uygulamaları için Çoklu Zeka kuramına dayalı ders planları verilmiş ve bu derslerdeki tecrübeleri için deneklerden günlük tutmaları istenmiştir. Denekler bu günlüklerde, "Öğretmen Günlükleri için Yansıtma Yönergesi"ndeki sorulara cevap vermişlerdir. Uygulama süresi sonunda, tüm denekler yeniliği uyguladıktan sonraki algılamalarını ortaya çıkaran son yansıtma raporlarını yazmışlardır. Elde edilen veriler, kontrol ve deney grubu için ayrı ayrı yansıtma raporlarınıniletişim birimlerine bölünmesi yoluyla analiz edilmiştir. Bu iletişim birimlerini sınıflandırmak için sabit karşılaştırma yöntemi kullanılmıştır. Daha sonra elde edilen veriler iki grup arasında karşılaştırılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, deneklerin uygulama öncesi ve sonrası yeniliği algılamaları, yeniliğin kendi öğretimlerine ve öğrencilerin öğrenmesine olan etkisi ve uygulanabilirliği açısından 3 temel kategoride toplanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çoklu zeka | en_US |
dc.subject | Öğrenme | en_US |
dc.subject | Etkili öğretim | en_US |
dc.title | The effects of training and ongoing support on teachers' perceptions and their application of an innovative practice | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIV, 211 y. + 1 CD-ROM : resim, tıpkıbs. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |