dc.contributor.advisor | Keçik, İlknur | |
dc.contributor.author | Tuncer, Fazilet | |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T05:12:54Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T05:12:54Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4178 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 337610 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma ettirgen çatıyı 3 farklı gurupta, sadece yapılandırılmış girdi alıştırmaları, yapılandırılmış girdi alıştırmaları + üretim alıştırmaları ve ileri seviye "Focus on Grammar"da bulunan alıştırmaları kullanarak öğrenen öğrencilerin kısa dönem ve uzun dönem başarılarını karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Öğrencilere 3 farklı öğretim paketi ve bir ön sınav, ve iki art sınav verilmiştir. Sınav 3 bölümden oluşmuştur: lO soruluk üretim bölümü, lO soruluk çoktan seçmeli tanıma bölümü ve yazma bölümü. Öğrencilere ön test verilmiş, ön testin uygulanmasından 2 gün sonra öğretime başlanmıştır. Her grupta 45 dakikalık 3 ders saati boyunca uygulama yapılmıştır. Öğrencilere bir art sınav uygulanmış ve 5 hafta sonra da aynı art sınav tekrarverilmiştir. Öğrencilerin ön test ve iki art test sınavlarının sonuçlarının gruplar arası karşılaştırmaları tek yönlü varyans analizi kullanılarak incelenmiş ve aşağıdaki sonuçlar elde edilmiştir: a. Kısa dönemde, yapılandırılmış girdi alıştırmalarının ders kitabı Focus on Grammar'daki alıştırmalardan tanıma yeteneğini geliştirme açısından daha etkili olduğu bulunmuştur. Üretim yeteneğinin , geliştirilmesi açısından, guruplar arasında, kısa dönemde ve uzun dönemde bir fark görülmediği sonucu elde edilmiştir. Yeteneği açısından kısa vadede gözlemlenen farkın uzun vadede kaybolduğu görülmüştür fakat yapılandırılmış girdi alıştırmaları gurubu diğer guruptan biraz daha yüksek bir başarı göstermiştir. b. Hem kısa dönemde hem de uzun dönemde,yapılandırılmış girdi alıştırmaları + üretim alıştırmaları üretim ve tanıma yeteneklerinin geliştirilmesi açısından ders kitabı Focus on Grammar'daki alıştırmalardan önemli derecede daha etkili olmuştur. c. Üretim yeteneğinin geliştirilmesi açısından, yapılandırılmış girdi alıştırmaları + üretim alıştırmaları sadece yapılandırılmış girdi alıştırmalarından kısa dönemde daha etkilidir fakat bu fark uzun vadede yok olmaktadır. Bu iki gurup arasında testin diğer bölümlerinde uzun ya da kısa vadede büyük bir fark görülmemiştir, fakat yapılandırılmış girdi alıştırmaları + üretim alıştırmaları gurubu testin üretim ve tanıma bölümlerinde sadece yapılandırılmış girdi alıştırmaları gurubundan biraz daha iyi bir performans göstermiştir. d. Testin yazma bölümünde, guruplar arasında, ne ilk ne de ikinci art sınavda bir fark görülmemekle birlikte, ettirgen çatıyı yapılandırılmış girdi alıştırmaları ve yapılandırılmış girdi alıştırmaları + üretim alıştırmaları tekniği ile öğrencilerin yazdıklarıparagraflarda öğrendikleri ettirgen çatı oluşturan fiillerin kullanımında çeşitlilik gösterirken, yapıyı ders kitabındaki alıştırmaları yaparak öğrenen guruptaki öğrenciler sadece yönergede verilen fiili kullanma eğiliminde olmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Fiil | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Dilbilgisi -- Öğretim | en_US |
dc.title | Processing instruction through structured input activities and output practice activities : a study on causative ınstruction | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XII, 120 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |