Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTunçel, Rıdvan
dc.contributor.authorDemirel, Berna
dc.date.accessioned2015-10-12T05:12:49Z
dc.date.available2015-10-12T05:12:49Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4183
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 337458en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmen ve öğrencilerin öğrenme stillerinin birbirleriyle benzerlik göstermesi durumunda dil öğrenmede herhangi bir fark oluşup oluşmayacağını belirlemektir. Başka bir deyişle, bu çalışma, öğrenci ve öğretmenin öğrenme stilleri eşleştirildiğinde ve uygun materyaller kullanıldığında öğrencilerin daha iyi öğrenip öğrenmediklerini belirlemeye çalışmaktadır. Veriler Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümünde başlangıç düzeyindeki 60 öğrencinin bulunduğu 3 grupile deneysel bir çalışma yapılarak toplandı. Öğrencilerin seviyeleri "Michigan Test" kullanılarak saptanmıştır. Öğrenci ve öğretmenlerin öğrenme ve öğretme stillerini belirlemek için Rebecca Oxford'un (1993) hazırlamış olduğu Stil Analiz Anketi Kullanıldı. Bunun yanı sıra, çalışma süresindeki başarının artışını belirlemek için de öğrencilere verilen vize sınavı ön ve son test olarak kullanıldı. Çalışma süresince kullanılacak olan ders materyalleri öğrencilerin belirlenen öğrenme stillerine göre hazırlandı. Bu çalışmada özellikle iki stil, görsel ve duysal, üzerine yoğunlaşıldı. Kullanılan stil anketindeki sonuçlara göre öğrenci ve öğretmenlerin öğrenme stilleri eşleştirildiğinde ve öğrenme stillerine uygun materyal ve yöntemlerle öğretim yapıldığında öğrencilerin başarısında artış olduğu ortaya çıktı.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectBilişsel biçimleren_US
dc.subjectÖğrenme stratejilerien_US
dc.titleThe effectiveness of establishing meaningful groups in terms of their learning styles and administrating teachers accorgingly : a case study at Osmangazi University foreign languages department, preparatory schoolen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 174 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster