dc.contributor.advisor | Tunçel, Rıdvan | |
dc.contributor.author | Demirel, Berna | |
dc.date.accessioned | 2015-10-12T05:12:49Z | |
dc.date.available | 2015-10-12T05:12:49Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4183 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 337458 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı öğretmen ve öğrencilerin öğrenme stillerinin birbirleriyle benzerlik göstermesi durumunda dil öğrenmede herhangi bir fark oluşup oluşmayacağını belirlemektir. Başka bir deyişle, bu çalışma, öğrenci ve öğretmenin öğrenme stilleri eşleştirildiğinde ve uygun materyaller kullanıldığında öğrencilerin daha iyi öğrenip öğrenmediklerini belirlemeye çalışmaktadır. Veriler Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümünde başlangıç düzeyindeki 60 öğrencinin bulunduğu 3 grupile deneysel bir çalışma yapılarak toplandı. Öğrencilerin seviyeleri "Michigan Test" kullanılarak saptanmıştır. Öğrenci ve öğretmenlerin öğrenme ve öğretme stillerini belirlemek için Rebecca Oxford'un (1993) hazırlamış olduğu Stil Analiz Anketi Kullanıldı. Bunun yanı sıra, çalışma süresindeki başarının artışını belirlemek için de öğrencilere verilen vize sınavı ön ve son test olarak kullanıldı. Çalışma süresince kullanılacak olan ders materyalleri öğrencilerin belirlenen öğrenme stillerine göre hazırlandı. Bu çalışmada özellikle iki stil, görsel ve duysal, üzerine yoğunlaşıldı. Kullanılan stil anketindeki sonuçlara göre öğrenci ve öğretmenlerin öğrenme stilleri eşleştirildiğinde ve öğrenme stillerine uygun materyal ve yöntemlerle öğretim yapıldığında öğrencilerin başarısında artış olduğu ortaya çıktı. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğrenme | en_US |
dc.subject | Bilişsel biçimler | en_US |
dc.subject | Öğrenme stratejileri | en_US |
dc.title | The effectiveness of establishing meaningful groups in terms of their learning styles and administrating teachers accorgingly : a case study at Osmangazi University foreign languages department, preparatory school | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | IX, 174 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |