The views of EFL students towards literature in English Language Teaching Departmant
Özet
Bu çalışma Anadolu Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin edebiyata ilişkin görüşlerini ve bu görüşleri etkileyen faktörleri belirlemeyi amaçlamıştır. Bu çalışmaya 1, 2, 3 ve 4 sınıflarda öğrenim gören 220 kişi katılmıştır. Çalışmaya katılacak öğrencileri belirlemek için "Rastsal Tabakalı Örneklem" metodu kullanılmıştır. Veri toplamak için edebiyat görüş anketi, okuma motivasyon anketi, TOEFL testinin yapı ve okuma bölümleri ve öğrencilerle mülakat olmak üzere dört araç kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel değerlendirmesi çalışmaya katılan öğrencilerin çoğunluğunun edebiyata karşı olumlu görüşleri olduğunu ortaya koymuştur. Öğrencilerin edebiyat ile ilgili görüşlerini etkileyen etmenler açısından çalışmanın sonuçları incelendiğinde, hem İngilizce hem de Türkçe edebiyata ilişkin görüşleri arasında bir ilişki olduğu görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin İngilizce edebiyat dersleri ile kendilerinin ifade ettiği İngilizce yeterlilik seviyeleri, kişisel okuma zevkleri, geçmişten taşıdıkları okuma alışkanlıkları, İngilizce okuma dil yeterlilikleri ve okuma motivasyonları arasında bir ilişki olduğu saptanmıştır. Bununla birlikte öğrencilerin ana dildeki edebiyata ilişkin görüşleri ile de kişisel okuma zevkleri, geçmişten taşıdıkları okuma alışkanlıkları ve okuma motivasyonları arasında bir ilişki olduğu görülmüştür. Bundan başka, bu çalışmanın sonuçlarına göre öğrencilerin görüşlerini etkileyen faktörler arasında tüm sınıf katılımlı tartışma aktivitelerinin tercih edilen edebiyat öğretim metodu olduğu bulunmuştur Bu çalışmanın sonuçları arasında öğrencilerin sınıf dışında İngilizce kitap okumalarının İngilizce edebiyata ilişkin görüşleri üzerine etkisi olduğu görülmüştür. Ana dilde okunan kitap sayısı ile öğrencilerin Türkçe've İngilizce edebiyat ile ilgili görüşleri arasında bir ilişki olduğu saptanmıştır. Öte yandan, hedef dilde okunan kitap sayısı ile sadece İngilizce edebiyata ilişkin öğrenci görüşleri arasında bir ilişki olduğu da tespit edilmiştir. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlar edebiyat ve dil öğretimi yapan kurumların edebiyat derslerine ilişkin müfredatlarını oluştururken yapacakları içerik seçimlerinde yol gösterici olabilecektir. Bunun ötesinde bu çalışmanın sonuçları bugün müfredatında edebiyat dersi bulunan kurumların bu müfredatlarını tekrar gözden geçirmeleri için yönlendirici olabilecektir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4186
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]