dc.contributor.advisor | Kopkallı, Handan | |
dc.contributor.author | Durmuş, Abdülkadir | |
dc.date.accessioned | 2007-09-13T15:57:18Z | |
dc.date.available | 2007-09-13T15:57:18Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4191 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 354253 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Temel Yabancı Diller Bölümü'nde 2003 yılında gerçekleştirilen müfredat yenileme projesi kapsamında programa dahil edilen öğrenen bağımsızlığı ile ilgili olarak, bölümde görev yapan İngilizce okutmanlarının öğrenen bağımsızlığı algılamalarını araştırmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaca ulaşmak için Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Temel Yabancı Diller Bölümü'nde görev yapan 108 İngilizce okutmanının katılımıyla bir anket çalışması yapılmıştır. Katılımcılardan kendilerine verilen anketteki soruları cevaplandırmaları ve her soru için vermiş oldukları cevabın gerekçesini belirtmeleri istenmiştir. Veriler sıklık ve yüzdelik değerleri hesaplanarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, katılımcıların çoğunluğu, uzun dönem ders hedef ve amaçları; ders içerik görevleri; işitsel-görsel araçlar ve realia seçimi; ders işleme hızı; öğrenme görevleri; materyal kullanımı; ödev etkinlik türleri; disiplin sorunları; nitelik, tür ve sıklık bakımından ödev görevleri; ve okuma parçası, işitsel-görsel materyaller ve realiadan ne öğrenileceğine karar vermeyi kapsayan 15 sınıf içi deneyim alanında otonom öğrenme konusunda öğrencilerle işbirliği ve uzlaşma gerekliliğini ifade etmişlerdir. Kısa dönem ders hedef ve amaçları; ders içerik konuları; bireysel, eşli, grup çalışması; sınıf etkinlik türleri; sınıftaki sıraların konumu; öğrencilerin sıralara yerleştirilmesi; yapılan işin, alınan notların ve devamsızlık kaydının tutulması; öğrencilerin sınıf içi görevlere yönelik görüş belirtebilmeleri; öğrenme süreçleri; haftalık, aylık ve yıllık olarak öğrencilerin kendilerini değerlendirebilmeleri gibi 14 alanda öğrenen bağımsızlığım desteklediklerine dair görüş belirtmişlerdir. Ders kitabı seçimi; ders zaman ve yerini kapsayan 3 alanda da öğrenen bağımsızlığına karşı olduklarım ifade etmişlerdir. Çalışmada bu sonuçlar ışığında okutmanların otonom öğrenmeye ilişkin algılamaları konusunda bazı önerilerde de bulunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngilizce öğretmenleri -- Türkiye -- Eskişehir | en_US |
dc.subject | Dil öğretmenleri -- Türkiye -- Eskişehir | en_US |
dc.subject | Öğrenme psikolojisi | en_US |
dc.title | EFL instructors' perceptions on learner autonomy at Anadolu University | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XV, 144 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |