Das sprachliche handeln der lehrkraft und der studenten im fremdsprachenunterricht Lesefertigkeit I
Özet
Yabancı dil öğretimi; ana dilden farklı yapı, kavram ve dil bilgisi kuralları olan başka bir dilin öğretilmesi sürecidir. Başarılı bir yabancı dil öğretiminde birçok unsur rol oynar. Bunlardan en önemlisi öğretici ve öğrencinin sınıf içi dilsel davranışlarıdır. Bu nedenle; araştırmacı ilgisini sınıf içi dilsel davranışlara yöneltmiştir. Bu çalışmada veriler; Anadolu Üniversitesi Almanca Öğretmenliği "Okuma Becerisi I" dersinden, işlevsel edimbilim yöntemiyle elde edilmiştir. Metin olarak "kırmızı şapkalı kız" seçilmiş ve ders içinde soru-cevap tekniği kullanılmıştır. Dil öğretiminde yaşanan sıkıntılardan en önemlisi, teori ile uygulamanın örtüşmemesidir. Bu nedenle araştırma; ilgisini öncelikle yabancı dil derslerindeki ders içi dilsel davranışlara ve ders içinde kullanılan metine dayalı olarak öğrenci faaliyetlerin arttırılıp arttırılamayacağına yöneltmiştir. Dilsel davranışı artırmak için öğretici soru-cevap tekniğini farklı uygulamıştır. Öğretici, öğrencilerden Almanca metininden soru üretmelerini ve bu soruları birbirlerine yöneltmelerini sağlamıştır. Ne var ki; verilerin değerlendirilmesi sonucunda bu yöntemin yararlı olduğu ancak öğrencilerin dil seviyelerinin yetersiz olduğundan cümleleri metinden olduğu gibi aktardıkları gözlenmiştir. Oysa ki; öğrencilerin ilgileri doğrultusunda bir metin hem sözcük dağarcığının gelişimini hem de konuşma becerilerinin daha etkin hale gelmesini sağlayabileceği düşünülmektedir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4192
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]