Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBahçe, Aysel
dc.contributor.authorGüler, Hüsamettin
dc.date.accessioned2015-10-12T16:02:57Z
dc.date.available2015-10-12T16:02:57Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4195
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 415694en_US
dc.description.abstractÖğretmenlerin sınıf içindeki tutumlarını etkileyen en önemli faktörlerden biri olması sebebiyle öğretmen inanışları son yıllarda yapılan birçok çalışmanın odak noktası haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı ingilizce öğretmenlerinin okuma becerileri dersinin öğretimine ilişkin inanışlarını ortaya çıkarmak ve okuma becerileri öğretimindeki deneyimlerine göre inanışları arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını araştırmaktır. Bu çalışmaya Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Temel Yabancı Diller Bölümünde çalışan 95 İngilizce öğretmeni katılmıştır. Veriler bir anket yoluyla toplanmıştır. Alanyazında çalışmanın amacına hizmet edecek bir anket bulunmadığı için, araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket kullanılmıştır. Anket maddelerini oluşturmadaki temel kaynağı hedef kitleyle aynı özellikleri taşıyan bir grup ingilizce öğretmeninin konuyla ilgili açık uçlu bir soruya verdikleri cevaplar, alanyazın ve araştırmacının kendi öğretmenlik deneyimi oluşturmuştur. Verilerin analizinde sıklık ve yüzde hesaplamalarının yanında okuma becerileri öğretiminde farklı sürelerde deneyimi olan öğretmenlerin İnanışlarının karşılaştırılması için tek-yönlü varyans analizi (one-way ANOVA) kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, öğretmenlerin sesli okuma, akıcı okuma, okuma becerileri dersinde anadil kullanımı ve dilbilgisi kurallarının öğretimi ile sınıf dışında okuma konularında farklı inanışlara sahip olduklarını ortaya çıkarmıştır. Okuma becerileri öğretimindeki deneyimin öğretmenlerin inanışlarında anlamlı bir farklılığa neden olmadığı sonucuna varılmıştır. Çalışmanın sonuçları dikkate alınarak bazı önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretim (Yüksek)en_US
dc.subjectOkuma kavrayışıen_US
dc.subjectOkuma kavrayışı -- Değerlendirmeen_US
dc.titleNon-native EFL teachers' beliefs about teaching readingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 117 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster