EFL teachers' views on learner autonomy at primary and secondary state schools in Eskişehir
Özet
Bu araştırmanın amacı, Eskişehir ilindeki ilköğretim ve ortaöğretim okullarındaki İngilizce öğretmenlerinin Öğrenen Özerkliği konusundaki görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma, Eskişehir merkezindeki devlet okullarında çalışan 197 İngilizce öğretmeninin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler Öğrenen Özerkliği anketi aracılığıyla toplanmıştır. Anketin ilk bölümünde öğretmenlerin çalıştıkları okul türü, eğitim durumları ve Öğrenen Özerkliği konusundaki bilgi düzeyleri ile ilgili genel durumları hakkında bilgi toplamak, ikinci bölümünde ise kullanılan 31 soru ile öğretmenlerin öğrenen özerkliği konusundaki görüşlerinin araştırılması amaçlanmıştır. Katılımcılardan, 'Hiç Dâhil Edilmemeli', 'Az Dâhil Edilmeli', 'Kısmen Dâhil Edilmeli','Çoğunlukla Dâhil Edilmeli', 'Tamamen Dâhil Edilmeli' seklinde 5'li Likert ölçeğinde Öğrenen Özerkliği konusundaki görüşlerini belirtmeleri istenmiştir. Anketin üçüncü bölümünde de, katılımcılardan, anket genelinde cevaplarını etkileyen 5 faktörü önem sırasına göre yazmaları istenmiştir. Veriler sıklık ve yüzde hesaplamalarıyla analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, çalışmaya katılan öğretmenlerin çoğunluğunun, sınıf öğretiminde ders amaçları, ders içeriği, ders materyalleri, ders zamanı, yeri ve hızı, sınıf içi etkileşme çeşitleri, sınıf yönetimi, kayıt tutma, ödev, öğretim odağı, kendi açıklamalarını yapma, kendi öğrenme stratejilerini bulma ve kendini ölçme konularında Öğrenen Özerkliğini destekleyici olduğunu ortaya koymuştur. Sonuçlar, kendi açıklamalarını yapma, kendi öğrenme stratejilerim bulma, sınıf içi etkileşme çeşitleri ve kendini ölçme konularının, öğretmenlerin kendi öğretim koşullarında Öğrenen Özerkliğinin yansıtılması için en uygun yollar olduğunu da ortaya çıkarmıştır. Aynı zamanda, sonuçlar kayıt tutma konusunun sınıflarda Öğrenen Özerkliğinin desteklenmesi bakımından en az uygun olarak algılandığını göstermiştir. Bulgular, öğretmenler için hazırlanabilecek hizmet içi seminerlerin, sistematik ve planlı olarak programda yapılacak değerlendirmelerin ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında Öğrenen Özerkliğine katkıda bulunabileceği öngörülmüştür.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4198
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]