Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKuzu, Türkan
dc.contributor.authorKubilay, Nihal
dc.date.accessioned2015-10-12T15:55:44Z
dc.date.available2015-10-12T15:55:44Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4199
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 415901en_US
dc.description.abstractGenel eğitim sistemlerinde, yabancı dil öğretiminde dört temel dilsel becerinin birlikte ve birbirleri ile eşgüdümlü bir biçimde geliştirilmesi, hedef dilin öğrenene en sağlıklı biçimde kazandırılması açısından önemli bir konudur. Dil edinim kuramlarından hareketle dilsel becerilerin sıralanması; dinleme, konuşma, okuma ve yazma şeklinde kabul görmektedir. Yazma becerisinin bu sıralama içerisinde son sırada yer alıyor oluşu, çoğu kez yazma becerisinin geliştirilmesinin geri plana itilmesi veyabancı dil öğreticileri arasında bu becerinin geliştirilmesinin göz ardı edilmesi gibi yanlış sonuçlar doğurabilmektedir. Yabancı dil öğretiminde ortaya çıkması olası bu tür sorunların; öğretici, öğrenci, amaç-araç, yöntem, ortam gibi olgular ile çok yönlü tartışılarak çözüme kavuşturulması gerekmektedir. Yabancı dil öğretiminde kullanılan en önemli araç kuşkusuz ders kitaplarıdır. Yabancı dil öğretiminin esas ilkesi dört temel dilsel beceriyi geliştirmek olduğuna göre, ders kitaplarının da bu yönde yapılandırılmış olması gerekmektedir. Araştırmamızda, yazma becerisinin öğrenme-öğretme sürecinde sahip olduğu yer ve bu becerinin geliştirilmesinin öğrenen açısından gerekliliği konuları irdelenmiştir. Yazma edimi salt bir bildirişim aracıdeğil, aynı zamanda bireyi psiko-sosyal açıdan besleyen üst düzey bir zihinsel etkinlik olarak kabul edilmektedir. Birey yazarak, kendini ifade etmeye çalışır, ve diğer insanları tanıma ve yazılanları okuyup, inceleyerek sorgulama olanağı bulabilmektedir. Yapmış olduğumuz çalışmada yazma becerisinin geliştirilmesinin önemi üzerinde durulurken yazma edimi üst düzey bir etkinlik olarak kabul edilip, onun salt bir bildirişim aracı olmayıp, bireyin yaratıcılığını geliştiren, onu çok yönlü etkileyebilen bir edim olduğu gerçeğinden hareket edilmiştir. Aynı zamanda yazma edimini önemli kılan sosyal, ekonomik ve iletişimsel nedenler de tartışmaya dahil edilmiştir. Bunun dışında tezin esas amacını engellemeyecek bir şekilde; "yabancı dilin tarihsel gelişimi", "Almanca öğretiminin önemi", "Ders kitabının önemi" gibi konular da tartışmaya açılmıştır. Örneklem olarak Almanca öğretiminde kullanılan "Genial Arbeitsbuch A2" ders kitabı yazma becerilerine yönelik etkinlikler bağlamında araştırılarak, yazma becerisinin ilgili ders kitabında ne ölçüde geliştirildiği araştırılmıştır. Araştırmada, yabancı dil kaynaklarından aktarımların çevirisi araştırmacı tarafından yapılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlman dili -- Öğretim (Orta) -- Yabancılaren_US
dc.subjectAlman dili -- Yazım -- Öğretimen_US
dc.subjectAlman dili -- Kompozisyon -- Öğretimen_US
dc.titleGenial 2 Arbeitsbuch ders kitabının yazma becerilerine yönelik etkinlikler bağlamında incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 108 y., VII : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster